Detailed Thermodynamic model of Dynamic Cylinder Deactivation with Advanced Valve Actuation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00348992" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00348992 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2020/2021_DCDA_1-D_advanced_valve_actuation.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2020/2021_DCDA_1-D_advanced_valve_actuation.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Detailed Thermodynamic model of Dynamic Cylinder Deactivation with Advanced Valve Actuation
Popis výsledku v původním jazyce
A GT-Power software has been created in WP10 activity within the project NCK1: JOBNAC. A fully parametrized control tool enables various cylinder deactivation cycling patterns and gas exchange processes with simple user-friendly “case setup” inputs. Advanced valve actuation control also ensures proper handling of other sub-models, results creation (separately deactivated and firing cycles), simulation convergence and overall engine control (AF ratio, throttle control, etc.). It is tested and tuned on a series of deactivation cycling patterns. The model itself is modular and is ready to be submitted to optimization process. The control tool is applied on a passenger vehicle SI turbocharged engine.
Název v anglickém jazyce
Detailed Thermodynamic model of Dynamic Cylinder Deactivation with Advanced Valve Actuation
Popis výsledku anglicky
A GT-Power software has been created in WP10 activity within the project NCK1: JOBNAC. A fully parametrized control tool enables various cylinder deactivation cycling patterns and gas exchange processes with simple user-friendly “case setup” inputs. Advanced valve actuation control also ensures proper handling of other sub-models, results creation (separately deactivated and firing cycles), simulation convergence and overall engine control (AF ratio, throttle control, etc.). It is tested and tuned on a series of deactivation cycling patterns. The model itself is modular and is ready to be submitted to optimization process. The control tool is applied on a passenger vehicle SI turbocharged engine.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
1-WP10-001
Technické parametry
Software typu *.gtm (GT-POWER) vzniklý při řešení balíčku WP10 v rámci projektu NCK1: JOBNAC obsahuje 1-D model spalovacího motoru s nástrojem umožňující dynamickou deaktivaci válců.
Ekonomické parametry
200000,- Kč
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel