1-D model of ICE with Dynamic Cylinder Deactivation Control Tool
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00340597" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00340597 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/DCDA_1-D_steady.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/DCDA_1-D_steady.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
1-D model of ICE with Dynamic Cylinder Deactivation Control Tool
Popis výsledku v původním jazyce
A 1-D model of an ICE with a modular control tool for advanced valve actuation enabling dynamic cylinder deactivation in steady state mode. It allows to arbitrarily select deactivation patterns (for each cylinder) and cylinder charge nature during deactivated mode (air, residuals, vacuum). The tool also includes all inherent modifications related to results averaging, instantaneous plot viewing, AF ratio control, look-up table dependencies, convergence, sub-models revision. An in-house advanced semi-empirical friction model is used for friction losses prediction. This tool is applied on a passenger vehicle SI turbocharged engine.
Název v anglickém jazyce
1-D model of ICE with Dynamic Cylinder Deactivation Control Tool
Popis výsledku anglicky
A 1-D model of an ICE with a modular control tool for advanced valve actuation enabling dynamic cylinder deactivation in steady state mode. It allows to arbitrarily select deactivation patterns (for each cylinder) and cylinder charge nature during deactivated mode (air, residuals, vacuum). The tool also includes all inherent modifications related to results averaging, instantaneous plot viewing, AF ratio control, look-up table dependencies, convergence, sub-models revision. An in-house advanced semi-empirical friction model is used for friction losses prediction. This tool is applied on a passenger vehicle SI turbocharged engine.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
NCK1-DP1-RETEPO-WP10_DCDA_steady
Technické parametry
Software vzniklý při řešení balíčku WP10 v rámci projektu NCK1: JOBNAC obsahuje 1-D model spalovacího motoru s nástrojem umožňující dynamickou deaktivaci válců podle libovolně voleného deaktivačního cyklu pro každý válec a libovolné povahy náplně válce. Tento nástroj obsahuje veškeré úpravy a modifikace, které souvisí s tímto pokročilým módem a umožňuje spolehlivou simulaci v ustálených režimech.
Ekonomické parametry
200000,- Kč
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT v Praze, fakulta strojní