Modular Control Tool for 1-D Simulation of Cylinder Deactivation of ICE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00340623" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00340623 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/SCDA_model_steady.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2019/SCDA_model_steady.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modular Control Tool for 1-D Simulation of Cylinder Deactivation of ICE
Popis výsledku v původním jazyce
This control tool provides modular, parametric and reliable steady state simulation of advanced static cylinder deactivation in 1-D code (GT-Power). The simulation runs in two phases: the first lets steady the engine model in full cylinder mode; this triggers the second phase at which the valve lifts of required cylinders are deactivated (or additional lift profiles are switched) in a specific order to obtain desired cylinder charge in deactivated cylinders. The tool is also able to pick important data from firing and deactivated cylinders separately and correspondingly feed sub-models. Advanced control of the throttle valve and waste-gate (VGT) actuators is also included in this software. Friction loss model is also amended to work with the cylinder deactivation. The tool is applied on a 4-cylinder turbocharged light duty SI engine.
Název v anglickém jazyce
Modular Control Tool for 1-D Simulation of Cylinder Deactivation of ICE
Popis výsledku anglicky
This control tool provides modular, parametric and reliable steady state simulation of advanced static cylinder deactivation in 1-D code (GT-Power). The simulation runs in two phases: the first lets steady the engine model in full cylinder mode; this triggers the second phase at which the valve lifts of required cylinders are deactivated (or additional lift profiles are switched) in a specific order to obtain desired cylinder charge in deactivated cylinders. The tool is also able to pick important data from firing and deactivated cylinders separately and correspondingly feed sub-models. Advanced control of the throttle valve and waste-gate (VGT) actuators is also included in this software. Friction loss model is also amended to work with the cylinder deactivation. The tool is applied on a 4-cylinder turbocharged light duty SI engine.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
SCDA_steady
Technické parametry
Tento software vznikl v rámci řešení náplně projektu TH04010199. Přenositelný řídicí nástroj pro pokročilou deaktivaci válců v softwarovém prostředí GT-SUITE (verze v2018 a vyšší).
Ekonomické parametry
250000,- Kč
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT v Praze, fakulta strojní