Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wing conceptual design for the airplane with distributed electric propulsion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00348082" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00348082 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1088/issn.1757-899X" target="_blank" >https://doi.org/10.1088/issn.1757-899X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/issn.1757-899X" target="_blank" >10.1088/issn.1757-899X</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wing conceptual design for the airplane with distributed electric propulsion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on the usage of distributed electric propulsion (DEP) in order to increase aerodynamic efficiency. A ten seats aircraft is used as a case study. New design uses the existing fuselage, tail and turboprop engine, only wing is completely redesigned. The cost function for the design procedure consists of two parts. The first one is aerodynamic efficiency, which has a primary impact on fuel consumption, and the second one is weight of the wing. Lifting line theory with blade element momentum theory is used to design a wing geometry with DEP. Optimal geometry is also verified by CFD simulation. The estimation of the wing weight is needed for the second part of the cost function. This was done by the design of elementary wing parts under CS-23 regulation. The wing is assumed as full-aluminium with two spars. The main goal of this optimization is to redesign the wing for a given range and save as much fuel as possible.

  • Název v anglickém jazyce

    Wing conceptual design for the airplane with distributed electric propulsion

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the usage of distributed electric propulsion (DEP) in order to increase aerodynamic efficiency. A ten seats aircraft is used as a case study. New design uses the existing fuselage, tail and turboprop engine, only wing is completely redesigned. The cost function for the design procedure consists of two parts. The first one is aerodynamic efficiency, which has a primary impact on fuel consumption, and the second one is weight of the wing. Lifting line theory with blade element momentum theory is used to design a wing geometry with DEP. Optimal geometry is also verified by CFD simulation. The estimation of the wing weight is needed for the second part of the cost function. This was done by the design of elementary wing parts under CS-23 regulation. The wing is assumed as full-aluminium with two spars. The main goal of this optimization is to redesign the wing for a given range and save as much fuel as possible.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th EASN International Conference on Innovation in Aviation & Space to the Satisfaction of the European Citizens

  • ISBN

  • ISSN

    1757-899X

  • e-ISSN

    1757-899X

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    EDP Sciences

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    virtual

  • Datum konání akce

    2. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku