Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental and Numerical Study of Natural Convection in 3D Double Horizontal Annulus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00352910" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00352910 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental and Numerical Study of Natural Convection in 3D Double Horizontal Annulus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Presented paper is focused on numerical simulation of turboprop engine cooling in the section of a gas turbine. The method of heat transfer motor cooling by natural convection and radiation is described. The heat transfer in gas turbine section is represented on a simplified double annular geometry. Numerical data were compared with data that was gained from measuring on an experimental stand. The surface temperatures of the tubes were measured on the experiment stand during the cooling of the engine model. Numerical and experimental results reach a good agreement and will be further applied to the study of temperature-dependent deformation of aircraft engine parts, which have a significant effect on the safety and flawless operation of the aircraft engine.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental and Numerical Study of Natural Convection in 3D Double Horizontal Annulus

  • Popis výsledku anglicky

    Presented paper is focused on numerical simulation of turboprop engine cooling in the section of a gas turbine. The method of heat transfer motor cooling by natural convection and radiation is described. The heat transfer in gas turbine section is represented on a simplified double annular geometry. Numerical data were compared with data that was gained from measuring on an experimental stand. The surface temperatures of the tubes were measured on the experiment stand during the cooling of the engine model. Numerical and experimental results reach a good agreement and will be further applied to the study of temperature-dependent deformation of aircraft engine parts, which have a significant effect on the safety and flawless operation of the aircraft engine.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů