Experimental and Numerical Study of Natural Convection in 3D Double Horizontal Annulus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00353094" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00353094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1051/epjconf/202226401027" target="_blank" >https://doi.org/10.1051/epjconf/202226401027</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/202226401027" target="_blank" >10.1051/epjconf/202226401027</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental and Numerical Study of Natural Convection in 3D Double Horizontal Annulus
Popis výsledku v původním jazyce
Presented paper is focused on numerical simulation of turboprop engine cooling in the section of a gas turbine. The method of heat transfer motor cooling by natural convection and radiation is described. The heat transfer in gas turbine section is represented on a simplified double annular geometry. Numerical data were compared with data that was gained from measuring on an experimental stand. The surface temperatures of the tubes were measured on the experiment stand during the cooling of the engine model. Numerical and experimental results reach a good agreement and will be further applied to the study of temperature-dependent deformation of aircraft engine parts, which have a significant effect on the safety and flawless operation of the aircraft engine.
Název v anglickém jazyce
Experimental and Numerical Study of Natural Convection in 3D Double Horizontal Annulus
Popis výsledku anglicky
Presented paper is focused on numerical simulation of turboprop engine cooling in the section of a gas turbine. The method of heat transfer motor cooling by natural convection and radiation is described. The heat transfer in gas turbine section is represented on a simplified double annular geometry. Numerical data were compared with data that was gained from measuring on an experimental stand. The surface temperatures of the tubes were measured on the experiment stand during the cooling of the engine model. Numerical and experimental results reach a good agreement and will be further applied to the study of temperature-dependent deformation of aircraft engine parts, which have a significant effect on the safety and flawless operation of the aircraft engine.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
EPJ Web of Conferences
ISSN
2100-014X
e-ISSN
2100-014X
Svazek periodika
264
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
FR - Francouzská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—