Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Snižování vodících sil v obloucích trati pomocí aktivního natáčení dvojkolí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00356839" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00356839 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Snižování vodících sil v obloucích trati pomocí aktivního natáčení dvojkolí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek na základě simulačních výpočtů porovnává efekt jednotlivých systémů pro snižování velikosti vodících sil v obloucích koleje používaných u elektrických lokomotiv. Z tohoto srovnání vykazuje největší přínos aktivní natáčení náprav, které je v článku dále podrobněji zkoumáno z hlediska detekce poloměru oblouku trati, algoritmů řízení a citlivosti na proměnlivé parametry trati a rychlost jízdy vozidla. Navržený systém aktivního natáčení náprav je následně otestován pomocí simulace jízdy v reálném obloukovitém úseku trati o délce 21 km a výsledky jsou porovnány s vozidlem v konvenčním uspořádání.

  • Název v anglickém jazyce

    Reduction of Guiding Forces in Curves by means of Active Wheelset Steering

  • Popis výsledku anglicky

    Based on the computer simulations the potential effect of various systems for reduction of guiding forces in track curves for electric locomotives are compared. From this comparison, the greatest potential is shown by active wheelset steering, which is further examined in the article in terms of detecting the radius of the track curve, control algorithms and sensitivity to variable track parameters and vehicle speed. The proposed system of active wheelset steering is then tested by computer simulations of vehicle run in a real section of a track with a length of 21 km and the results are compared with a vehicle in a conventional arrangement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SOUČASNÉ PROBLÉMY V KOLEJOVÝCH VOZIDLECH 2021: XXV. KONFERENCE S MEZINÁRODNÍ ÚČASTÍ, SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ

  • ISBN

    978-80-7560-377-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    107-114

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Česká Třebová

  • Datum konání akce

    15. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku