Snižování vodících sil v obloucích trati pomocí aktivního natáčení dvojkolí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00356839" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00356839 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Snižování vodících sil v obloucích trati pomocí aktivního natáčení dvojkolí
Popis výsledku v původním jazyce
Článek na základě simulačních výpočtů porovnává efekt jednotlivých systémů pro snižování velikosti vodících sil v obloucích koleje používaných u elektrických lokomotiv. Z tohoto srovnání vykazuje největší přínos aktivní natáčení náprav, které je v článku dále podrobněji zkoumáno z hlediska detekce poloměru oblouku trati, algoritmů řízení a citlivosti na proměnlivé parametry trati a rychlost jízdy vozidla. Navržený systém aktivního natáčení náprav je následně otestován pomocí simulace jízdy v reálném obloukovitém úseku trati o délce 21 km a výsledky jsou porovnány s vozidlem v konvenčním uspořádání.
Název v anglickém jazyce
Reduction of Guiding Forces in Curves by means of Active Wheelset Steering
Popis výsledku anglicky
Based on the computer simulations the potential effect of various systems for reduction of guiding forces in track curves for electric locomotives are compared. From this comparison, the greatest potential is shown by active wheelset steering, which is further examined in the article in terms of detecting the radius of the track curve, control algorithms and sensitivity to variable track parameters and vehicle speed. The proposed system of active wheelset steering is then tested by computer simulations of vehicle run in a real section of a track with a length of 21 km and the results are compared with a vehicle in a conventional arrangement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SOUČASNÉ PROBLÉMY V KOLEJOVÝCH VOZIDLECH 2021: XXV. KONFERENCE S MEZINÁRODNÍ ÚČASTÍ, SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ
ISBN
978-80-7560-377-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
107-114
Název nakladatele
Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Česká Třebová
Datum konání akce
15. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—