Reduction of Guiding Forces in Curves - Comparison of Fundamental Solutions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00357811" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00357811 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reduction of Guiding Forces in Curves - Comparison of Fundamental Solutions
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is created within the project which aim is to design a system of active wheelset steering for an electric four-axle locomotive. The goal of the presented study is to prove the benefits of active wheelset steering over other systems used for reduction of guiding forces. A multibody simulation model has been built and a vehicle run in a constant curvature track has been simulated. The maximum values of quasistatic guiding forces were observed and compared for standard vehicle and vehicle equipped with several systems for guiding forces reduction. The simulations results shows that active wheelset steering offers superior properties over the other practically implementable systems and demonstrated the great potential of this active wheelset steering for application on newly developed locomotives intended for operation on the tracks with sharp curve radiuses. 2021 Kaunas University of Technology. All rights reserved.
Název v anglickém jazyce
Reduction of Guiding Forces in Curves - Comparison of Fundamental Solutions
Popis výsledku anglicky
The paper is created within the project which aim is to design a system of active wheelset steering for an electric four-axle locomotive. The goal of the presented study is to prove the benefits of active wheelset steering over other systems used for reduction of guiding forces. A multibody simulation model has been built and a vehicle run in a constant curvature track has been simulated. The maximum values of quasistatic guiding forces were observed and compared for standard vehicle and vehicle equipped with several systems for guiding forces reduction. The simulations results shows that active wheelset steering offers superior properties over the other practically implementable systems and demonstrated the great potential of this active wheelset steering for application on newly developed locomotives intended for operation on the tracks with sharp curve radiuses. 2021 Kaunas University of Technology. All rights reserved.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the “Transport Means 2021”
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
158-162
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Kaunas
Datum konání akce
6. 10. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—