Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reduction of Guiding Forces in Curves - Comparison of Fundamental Solutions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00357811" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00357811 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reduction of Guiding Forces in Curves - Comparison of Fundamental Solutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is created within the project which aim is to design a system of active wheelset steering for an electric four-axle locomotive. The goal of the presented study is to prove the benefits of active wheelset steering over other systems used for reduction of guiding forces. A multibody simulation model has been built and a vehicle run in a constant curvature track has been simulated. The maximum values of quasistatic guiding forces were observed and compared for standard vehicle and vehicle equipped with several systems for guiding forces reduction. The simulations results shows that active wheelset steering offers superior properties over the other practically implementable systems and demonstrated the great potential of this active wheelset steering for application on newly developed locomotives intended for operation on the tracks with sharp curve radiuses. 2021 Kaunas University of Technology. All rights reserved.

  • Název v anglickém jazyce

    Reduction of Guiding Forces in Curves - Comparison of Fundamental Solutions

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is created within the project which aim is to design a system of active wheelset steering for an electric four-axle locomotive. The goal of the presented study is to prove the benefits of active wheelset steering over other systems used for reduction of guiding forces. A multibody simulation model has been built and a vehicle run in a constant curvature track has been simulated. The maximum values of quasistatic guiding forces were observed and compared for standard vehicle and vehicle equipped with several systems for guiding forces reduction. The simulations results shows that active wheelset steering offers superior properties over the other practically implementable systems and demonstrated the great potential of this active wheelset steering for application on newly developed locomotives intended for operation on the tracks with sharp curve radiuses. 2021 Kaunas University of Technology. All rights reserved.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the “Transport Means 2021”

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

    2351-7034

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    158-162

  • Název nakladatele

    Kaunas University of Technology

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Kaunas

  • Datum konání akce

    6. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku