Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reduction of Guiding Forces in Curves by Means of Active Wheelset Steering – Simulations Results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00369753" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00369753 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reduction of Guiding Forces in Curves by Means of Active Wheelset Steering – Simulations Results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Based on the computer simulations the potential effect of various systems for reduction of guiding forces in track curves for electric locomotives was compared. From this comparison, the greatest potential is shown by active wheelset steering, which is further examined in the article in terms of detecting the radius of the track curve, control algorithms and sensitivity to variable track parameters. The proposed system of active wheelset steering is then tested by computer simulations of vehicle run in a real section of a track with a length of 21 km and the results are compared with a vehicle in a conventional arrangement.

  • Název v anglickém jazyce

    Reduction of Guiding Forces in Curves by Means of Active Wheelset Steering – Simulations Results

  • Popis výsledku anglicky

    Based on the computer simulations the potential effect of various systems for reduction of guiding forces in track curves for electric locomotives was compared. From this comparison, the greatest potential is shown by active wheelset steering, which is further examined in the article in terms of detecting the radius of the track curve, control algorithms and sensitivity to variable track parameters. The proposed system of active wheelset steering is then tested by computer simulations of vehicle run in a real section of a track with a length of 21 km and the results are compared with a vehicle in a conventional arrangement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TRANSPORT MEANS 2023 Sustainability: Research and Solutions PROCEEDINGS OF THE 27th INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE PART II

  • ISBN

    9781713879534

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

    2351-7034

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    868-873

  • Název nakladatele

    Kaunas University of Technology

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Palanga

  • Datum konání akce

    4. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku