Reduction of Guiding Forces in Curves by Means of Active Wheelset Steering – Simulations Results
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00369753" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00369753 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reduction of Guiding Forces in Curves by Means of Active Wheelset Steering – Simulations Results
Popis výsledku v původním jazyce
Based on the computer simulations the potential effect of various systems for reduction of guiding forces in track curves for electric locomotives was compared. From this comparison, the greatest potential is shown by active wheelset steering, which is further examined in the article in terms of detecting the radius of the track curve, control algorithms and sensitivity to variable track parameters. The proposed system of active wheelset steering is then tested by computer simulations of vehicle run in a real section of a track with a length of 21 km and the results are compared with a vehicle in a conventional arrangement.
Název v anglickém jazyce
Reduction of Guiding Forces in Curves by Means of Active Wheelset Steering – Simulations Results
Popis výsledku anglicky
Based on the computer simulations the potential effect of various systems for reduction of guiding forces in track curves for electric locomotives was compared. From this comparison, the greatest potential is shown by active wheelset steering, which is further examined in the article in terms of detecting the radius of the track curve, control algorithms and sensitivity to variable track parameters. The proposed system of active wheelset steering is then tested by computer simulations of vehicle run in a real section of a track with a length of 21 km and the results are compared with a vehicle in a conventional arrangement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TRANSPORT MEANS 2023 Sustainability: Research and Solutions PROCEEDINGS OF THE 27th INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE PART II
ISBN
9781713879534
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
868-873
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Palanga
Datum konání akce
4. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—