Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of Active Wheelset Steering for an Electric Locomotive

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00346197" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00346197 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1051/matecconf/202235703004" target="_blank" >https://doi.org/10.1051/matecconf/202235703004</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/202235703004" target="_blank" >10.1051/matecconf/202235703004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of Active Wheelset Steering for an Electric Locomotive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reduction of the force interaction between vehicle and track is strongly desirable for many reasons. Because conventional methods of reduction of wheel-rail contact forces, based on tuning of vehicle suspension parameters or utilising various mechanisms acting between wheelsets, bogie-frames and car-body, reach their limits, active controlled systems are becoming a promising solution of the problem. The paper is created within the project which aim is to design a system of active wheelset steering for an electric four-axle locomotive. The project consists of three main stages: multibody simulations, scaled roller rig experiments and field tests. One of the important elements of wheelset steering system is the estimation of the actual track curvature. The paper focuses on the track curvature calculation based on the rotation of the bogies towards the bogie-frame. The method of track curvature calculation is proposed and assessed across varying track radiuses, vehicle speeds and friction conditions.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of Active Wheelset Steering for an Electric Locomotive

  • Popis výsledku anglicky

    Reduction of the force interaction between vehicle and track is strongly desirable for many reasons. Because conventional methods of reduction of wheel-rail contact forces, based on tuning of vehicle suspension parameters or utilising various mechanisms acting between wheelsets, bogie-frames and car-body, reach their limits, active controlled systems are becoming a promising solution of the problem. The paper is created within the project which aim is to design a system of active wheelset steering for an electric four-axle locomotive. The project consists of three main stages: multibody simulations, scaled roller rig experiments and field tests. One of the important elements of wheelset steering system is the estimation of the actual track curvature. The paper focuses on the track curvature calculation based on the rotation of the bogies towards the bogie-frame. The method of track curvature calculation is proposed and assessed across varying track radiuses, vehicle speeds and friction conditions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    25th Polish-Slovak Scientific Conference on Machine Modelling and Simulations (MMS 2020)

  • ISBN

    978-2-7598-9119-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Kazimierz Wielki University Faculty of Mechatronics

  • Místo vydání

    Bydgoszcz

  • Místo konání akce

    Tleń

  • Datum konání akce

    8. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku