Software for active wheelset steering system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00360426" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00360426 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2022/WS_steer_2022.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2022/WS_steer_2022.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Software for active wheelset steering system
Popis výsledku v původním jazyce
The software aims to 4-axle railway vehicle with active controlled wheelset steering mechanism. It assumes that each wheelset in both bogies is equipped with an actuator that steers the wheelset in the yaw direction with respect to the bogie frame. The software calculates the actual track curvature at the vehicle position. Based on the track curvature the required positions of each wheelset are calculated in order to reduce guiding forces in wheel-rail contacts. The software inputs are signals of sensors placed on a vehicle. The outputs are required positions of wheelset steering actuators. The software is built as a scheme in Matlab Simulink software. It is capable to be used in conjunction with virtual simulation model of a vehicle or it can be implemented in real-time applications and used on a vehicle as an algorithm of wheelset steering controller.
Název v anglickém jazyce
Software for active wheelset steering system
Popis výsledku anglicky
The software aims to 4-axle railway vehicle with active controlled wheelset steering mechanism. It assumes that each wheelset in both bogies is equipped with an actuator that steers the wheelset in the yaw direction with respect to the bogie frame. The software calculates the actual track curvature at the vehicle position. Based on the track curvature the required positions of each wheelset are calculated in order to reduce guiding forces in wheel-rail contacts. The software inputs are signals of sensors placed on a vehicle. The outputs are required positions of wheelset steering actuators. The software is built as a scheme in Matlab Simulink software. It is capable to be used in conjunction with virtual simulation model of a vehicle or it can be implemented in real-time applications and used on a vehicle as an algorithm of wheelset steering controller.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
WS_steer_2022
Technické parametry
Input: vehicle parameters, controller parameters, angular velocity of wheelsets, deflections of anti yaw dampers Output: actual track curvature, required positions wheelset steering actuators
Ekonomické parametry
Decrease of wear of wheels and rails up to 90%
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze / FS / ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel