Optimization of a ducted-fan propulsion unit equipped with an internal combustion engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00362148" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00362148 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimization of a ducted-fan propulsion unit equipped with an internal combustion engine
Popis výsledku v původním jazyce
Currently, the development of a ducted-fan airplane - the UL-39, managed by the Czech Technical University in Prague, is underway. The advantage of such a concept is especially its increased efficiency at higher speeds compared to a propeller drive. In the case of a classic propeller drive, its efficiency depends mainly on the selected propeller and engine, while other parts of the aircraft have only a small influence. In contrast, in the case of a ducted-fan, in addition to the propeller itself, the flow paths also play a fundamental role in the overall efficiency. The entire issue is thus far more extensive and contains a number of areas that require deeper investigation. Two of those areas will be presented – design and optimization of inlet channel and aero-thermodynamic optimization of propulsion flow path with the heat source.
Název v anglickém jazyce
Optimization of a ducted-fan propulsion unit equipped with an internal combustion engine
Popis výsledku anglicky
Currently, the development of a ducted-fan airplane - the UL-39, managed by the Czech Technical University in Prague, is underway. The advantage of such a concept is especially its increased efficiency at higher speeds compared to a propeller drive. In the case of a classic propeller drive, its efficiency depends mainly on the selected propeller and engine, while other parts of the aircraft have only a small influence. In contrast, in the case of a ducted-fan, in addition to the propeller itself, the flow paths also play a fundamental role in the overall efficiency. The entire issue is thus far more extensive and contains a number of areas that require deeper investigation. Two of those areas will be presented – design and optimization of inlet channel and aero-thermodynamic optimization of propulsion flow path with the heat source.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF COMPUTATIONAL MECHANICS 2022
ISBN
978-80-261-1116-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
46-49
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Srní
Datum konání akce
7. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—