Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of a ducted-fan propulsion unit equipped with an internal combustion engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00362148" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00362148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of a ducted-fan propulsion unit equipped with an internal combustion engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, the development of a ducted-fan airplane - the UL-39, managed by the Czech Technical University in Prague, is underway. The advantage of such a concept is especially its increased efficiency at higher speeds compared to a propeller drive. In the case of a classic propeller drive, its efficiency depends mainly on the selected propeller and engine, while other parts of the aircraft have only a small influence. In contrast, in the case of a ducted-fan, in addition to the propeller itself, the flow paths also play a fundamental role in the overall efficiency. The entire issue is thus far more extensive and contains a number of areas that require deeper investigation. Two of those areas will be presented – design and optimization of inlet channel and aero-thermodynamic optimization of propulsion flow path with the heat source.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of a ducted-fan propulsion unit equipped with an internal combustion engine

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, the development of a ducted-fan airplane - the UL-39, managed by the Czech Technical University in Prague, is underway. The advantage of such a concept is especially its increased efficiency at higher speeds compared to a propeller drive. In the case of a classic propeller drive, its efficiency depends mainly on the selected propeller and engine, while other parts of the aircraft have only a small influence. In contrast, in the case of a ducted-fan, in addition to the propeller itself, the flow paths also play a fundamental role in the overall efficiency. The entire issue is thus far more extensive and contains a number of areas that require deeper investigation. Two of those areas will be presented – design and optimization of inlet channel and aero-thermodynamic optimization of propulsion flow path with the heat source.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF COMPUTATIONAL MECHANICS 2022

  • ISBN

    978-80-261-1116-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    46-49

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    7. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku