Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitální dvojče pro monitorování a predikci dopravní situace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00364925" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00364925 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Digitální dvojče pro monitorování a predikci dopravní situace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V prostředí AIMSUN byl vytvořen Mikroskopického dopravního modelu a návazné činnosti sledované vybrané oblasti Evropská – Gymnasijní. Bylo nezbytné signální plán upravit, aby byl funkční i pro osamocenou křižovatku. V případě dalšího rozšíření se počítá s integrací většího koordinovaného území, a tedy doplnění podmínek koordinace v signálním plánu. Silniční vozidla byla aktuálně náhodně generována na základě semi-stochastického modelu pro simulaci vozidel přijíždějících ke křižovatce. Dopravní chování vychází z obecně platných hodnot pro střední Evropu). Rozhodování vozidel pro volbu směru průjezdu křižovatkou vychází z dopravního průzkumu (z kamerového záznamu a zpracování dat v prostředí MindSphere). Průjezdy vozidel MHD (primárně tramvaje) byly generovány na základě jízdního řádu.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital twin for traffic monitoring and prediction

  • Popis výsledku anglicky

    In the AIMSUN environment was created a microscopic traffic model and the follow-up activities were observed in selected areas European - Gymnasium. It was necessary to modify the signal plan to make it functional for the isolated intersection. In case of further expansion, the integration of a larger coordinated area is foreseen and therefore the addition of coordination conditions in the signal plan. Road vehicles were currently randomly generated based on a semi-stochastic model to simulate vehicles approaching the intersection. The traffic behavior is based on generally valid values for Central Europe). The decision-making of the vehicles to choose the direction to pass through the intersection is based on the traffic survey (from camera recording and data processing in MindSphere). The passages of public transport vehicles (primarily trams) were generated based on the timetable.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH04010485" target="_blank" >TH04010485: Zajištění bezpečnosti dopravních prostředků, dopravních cest a dopravních procesů, automatické metody validace dopravních informací</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.