Digitální dvojče pro monitorování a predikci dopravní situace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00364925" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00364925 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální dvojče pro monitorování a predikci dopravní situace
Popis výsledku v původním jazyce
V prostředí AIMSUN byl vytvořen Mikroskopického dopravního modelu a návazné činnosti sledované vybrané oblasti Evropská – Gymnasijní. Bylo nezbytné signální plán upravit, aby byl funkční i pro osamocenou křižovatku. V případě dalšího rozšíření se počítá s integrací většího koordinovaného území, a tedy doplnění podmínek koordinace v signálním plánu. Silniční vozidla byla aktuálně náhodně generována na základě semi-stochastického modelu pro simulaci vozidel přijíždějících ke křižovatce. Dopravní chování vychází z obecně platných hodnot pro střední Evropu). Rozhodování vozidel pro volbu směru průjezdu křižovatkou vychází z dopravního průzkumu (z kamerového záznamu a zpracování dat v prostředí MindSphere). Průjezdy vozidel MHD (primárně tramvaje) byly generovány na základě jízdního řádu.
Název v anglickém jazyce
Digital twin for traffic monitoring and prediction
Popis výsledku anglicky
In the AIMSUN environment was created a microscopic traffic model and the follow-up activities were observed in selected areas European - Gymnasium. It was necessary to modify the signal plan to make it functional for the isolated intersection. In case of further expansion, the integration of a larger coordinated area is foreseen and therefore the addition of coordination conditions in the signal plan. Road vehicles were currently randomly generated based on a semi-stochastic model to simulate vehicles approaching the intersection. The traffic behavior is based on generally valid values for Central Europe). The decision-making of the vehicles to choose the direction to pass through the intersection is based on the traffic survey (from camera recording and data processing in MindSphere). The passages of public transport vehicles (primarily trams) were generated based on the timetable.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH04010485" target="_blank" >TH04010485: Zajištění bezpečnosti dopravních prostředků, dopravních cest a dopravních procesů, automatické metody validace dopravních informací</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.