Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jednoduchá metoda návrhu profilu kola pro dosažení požadovaných hodnot ekvivalentní konicity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00369754" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00369754 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jednoduchá metoda návrhu profilu kola pro dosažení požadovaných hodnot ekvivalentní konicity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Norma EN 14363 jakož i předpisy řady národních železničních správ předepisují ověření stability jízdy vozidla při stanovených hodnotách ekvivalentní konicity. Protože jsou tyto hodnoty zpravidla významně vyšší než hodnoty, kterých dosahuje kombinace nominálních tvarů profilů kol a kolejnic, je pro provedení zkoušek i jejich simulací nezbytné použít modifikované profily kol. V článku je popsána jednoduchá analytická metoda, která umožňuje úpravu profilu kola tak, aby bylo dosaženo požadované hodnoty ekvivalentní konicity při zachování ostatních důležitých geometrických parametrů dvojice dvojkolí-kolej jako je poloha dotykového bodu kolo-kolejnice a sklon normály v dotykovém bodě v nominální poloze dvojkolí.

  • Název v anglickém jazyce

    A simple method of wheel profile design for target value of equivalent conicity

  • Popis výsledku anglicky

    The EN 14363 standard as well as the regulations of several national railway administrations prescribe the verification of vehicle running stability at specified values of equivalent conicity. As these values are usually significantly higher than the values achieved by the combination of nominal shapes of wheel profiles and rails, it is necessary to use modified wheel profiles for conducting vehicle stability tests and their simulations. The article describes a simple analytical method that enables the modification of the wheel profile in order to achieve the desired value of equivalent conicity while maintaining other important geometric parameters of the wheel-rail pair, such as the position of the wheel-rail contact point and the gradient of the normal at the contact point in the nominal position of the wheelset.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXVI. Medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách

  • ISBN

    978-80-89276-61-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    237-245

  • Název nakladatele

    Vedecko-technická spoločnosť pri Žilinskej univerzitě

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    20. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku