Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TWO-STAGE TURBOCHARGED LARGE-BORE SI ICE - TRANSIENT OPERATION UNDER DIFFERENT CONDITIONS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00373581" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00373581 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TWO-STAGE TURBOCHARGED LARGE-BORE SI ICE - TRANSIENT OPERATION UNDER DIFFERENT CONDITIONS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The transient performance of the target SI ICE (two-stage turbocharged large-bore gas SI) was tested using the detailed thermodynamic simulation model (including its complex control). The influence of different parameters was evaluated: e.g., power control, NOx level defined by TA Luft, turbocharger bearing design, ambient conditions, turbocharger electrical assistance. The presented effects are commented/explained, and some general conclusions are drawn. One of them is the statement, that despite a 2-stage boost group has usually ability to provide high boost pressure levels, transient response might be very slow if the turbo-matching is focused too much on efficiency (under steady-state operation). Other one is the fact, that measures, which typically decrease steady-state efficiency, usually help transient performance.

  • Název v anglickém jazyce

    TWO-STAGE TURBOCHARGED LARGE-BORE SI ICE - TRANSIENT OPERATION UNDER DIFFERENT CONDITIONS

  • Popis výsledku anglicky

    The transient performance of the target SI ICE (two-stage turbocharged large-bore gas SI) was tested using the detailed thermodynamic simulation model (including its complex control). The influence of different parameters was evaluated: e.g., power control, NOx level defined by TA Luft, turbocharger bearing design, ambient conditions, turbocharger electrical assistance. The presented effects are commented/explained, and some general conclusions are drawn. One of them is the statement, that despite a 2-stage boost group has usually ability to provide high boost pressure levels, transient response might be very slow if the turbo-matching is focused too much on efficiency (under steady-state operation). Other one is the fact, that measures, which typically decrease steady-state efficiency, usually help transient performance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2023 SCIENTIFIC PROCEEDINGS

  • ISBN

    978-80-214-6164-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Hustopeče

  • Datum konání akce

    6. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku