Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03108624" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03108624 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model of Engine's Combustion Part

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces a nonlinear time-based in-cycle thermodynamic model of the linear combustion engine (LCE) which should be tool to develop precise control of the real prototype of the LCE. The model is based as open thermodynamic system and describesthe thermodynamic, fluid-flow, heat-transfer and combustion phenomena that govern performance aspects of combustion engine. The important equations, on which is model based, are mass and energy conservation with time as the independent variable. The whole LCE model consists of three main blocks: Throttle body, Intake and Cylinders. The main benefit of the in-cycle thermodynamic model, which is introduced in this paper, is its ability to be adequate tool for developing of modern in-cycle controller of the LCE, as well as, for developing of conventional mean value controller, which is based on look-up-tables.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of Engine's Combustion Part

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces a nonlinear time-based in-cycle thermodynamic model of the linear combustion engine (LCE) which should be tool to develop precise control of the real prototype of the LCE. The model is based as open thermodynamic system and describesthe thermodynamic, fluid-flow, heat-transfer and combustion phenomena that govern performance aspects of combustion engine. The important equations, on which is model based, are mass and energy conservation with time as the independent variable. The whole LCE model consists of three main blocks: Throttle body, Intake and Cylinders. The main benefit of the in-cycle thermodynamic model, which is introduced in this paper, is its ability to be adequate tool for developing of modern in-cycle controller of the LCE, as well as, for developing of conventional mean value controller, which is based on look-up-tables.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-227-2235-9

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno