Není k dispozici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03108624" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03108624 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model of Engine's Combustion Part
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces a nonlinear time-based in-cycle thermodynamic model of the linear combustion engine (LCE) which should be tool to develop precise control of the real prototype of the LCE. The model is based as open thermodynamic system and describesthe thermodynamic, fluid-flow, heat-transfer and combustion phenomena that govern performance aspects of combustion engine. The important equations, on which is model based, are mass and energy conservation with time as the independent variable. The whole LCE model consists of three main blocks: Throttle body, Intake and Cylinders. The main benefit of the in-cycle thermodynamic model, which is introduced in this paper, is its ability to be adequate tool for developing of modern in-cycle controller of the LCE, as well as, for developing of conventional mean value controller, which is based on look-up-tables.
Název v anglickém jazyce
Model of Engine's Combustion Part
Popis výsledku anglicky
The paper introduces a nonlinear time-based in-cycle thermodynamic model of the linear combustion engine (LCE) which should be tool to develop precise control of the real prototype of the LCE. The model is based as open thermodynamic system and describesthe thermodynamic, fluid-flow, heat-transfer and combustion phenomena that govern performance aspects of combustion engine. The important equations, on which is model based, are mass and energy conservation with time as the independent variable. The whole LCE model consists of three main blocks: Throttle body, Intake and Cylinders. The main benefit of the in-cycle thermodynamic model, which is introduced in this paper, is its ability to be adequate tool for developing of modern in-cycle controller of the LCE, as well as, for developing of conventional mean value controller, which is based on look-up-tables.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
80-227-2235-9
Místo vydání
Bratislava
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
neuvedeno