Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

In-cycle thermodynamic model of linear combustion engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F06%3A00121957" target="_blank" >RIV/68407700:21230/06:00121957 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    In-cycle thermodynamic model of linear combustion engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a nonlinear time-based in-cycle thermodynamic model of a linear combustion engine (LCE) to utilize as a tool to develop precise control of a real prototype of an LCE. The model is posed as an open thermodynamic system and describes the thermodynamic, fluid-flow, heat-transfer and combustion phenomena that govern performance aspects of the combustion engine. The important equations, on which the model is based, are mass and energy conservation, with time as the independent variable. The overall LCE model consists of five sub-blocks: Intake, two Cylinders, Exhaust and Mechanics. The main benefit of the in-cycle thermodynamic model, which is introduced in this paper, is its ability to be an appropriate tool for development of modern optimal in-cycle control of the LCE, as well as for developing conventional controllers.

  • Název v anglickém jazyce

    In-cycle thermodynamic model of linear combustion engine

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a nonlinear time-based in-cycle thermodynamic model of a linear combustion engine (LCE) to utilize as a tool to develop precise control of a real prototype of an LCE. The model is posed as an open thermodynamic system and describes the thermodynamic, fluid-flow, heat-transfer and combustion phenomena that govern performance aspects of the combustion engine. The important equations, on which the model is based, are mass and energy conservation, with time as the independent variable. The overall LCE model consists of five sub-blocks: Intake, two Cylinders, Exhaust and Mechanics. The main benefit of the in-cycle thermodynamic model, which is introduced in this paper, is its ability to be an appropriate tool for development of modern optimal in-cycle control of the LCE, as well as for developing conventional controllers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2006 IEEE, International Conference on Control Application

  • ISBN

    0-7803-9796-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Munich

  • Datum konání akce

    4. 10. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku