Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptivita v e-učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F06%3A03123839" target="_blank" >RIV/68407700:21230/06:03123839 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptivity in e-learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The general purpose of educational platforms is to provide students with information as well as with practical opportunities in order to help learners to acquire certain skills and to increase their active knowledge about a studied topic. However, different learners may have different characteristics, prior knowledge, motivation or needs. This diversity commonly requires the presentation of different information to different learners in a different format. That is why it is very important to develop adaptive educational systems which consider various aspects of individual students and tailor the learning process to meet the actual learner's needs. In this paper there are described basic demands put on an adaptive e-learning system. Basic types of barriers discouraging e-learning systems from being more used are mentioned. Comparison of several available e-learning systems (mostly open source ones) is done from the point of their adaptivity.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptivity in e-learning

  • Popis výsledku anglicky

    The general purpose of educational platforms is to provide students with information as well as with practical opportunities in order to help learners to acquire certain skills and to increase their active knowledge about a studied topic. However, different learners may have different characteristics, prior knowledge, motivation or needs. This diversity commonly requires the presentation of different information to different learners in a different format. That is why it is very important to develop adaptive educational systems which consider various aspects of individual students and tailor the learning process to meet the actual learner's needs. In this paper there are described basic demands put on an adaptive e-learning system. Basic types of barriers discouraging e-learning systems from being more used are mentioned. Comparison of several available e-learning systems (mostly open source ones) is done from the point of their adaptivity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Current Developments in Technology-Assisted Education

  • ISBN

    84-690-2471-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Formatex

  • Místo vydání

    Badajoz

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    22. 11. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku