Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Polynomial LPV Synthesis Applied to Turbofan Engines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A00134128" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:00134128 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Polynomial LPV Synthesis Applied to Turbofan Engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent results on fixed order controller synthesis are extended to SISO LPV syntehsis with guarantee of H-infinity performance on the whole scheduling parameter variation range. The salient features of the approach are: (a) the use of polynomials for system modeling; (b) the use of flexible LMI conditions allowing a polynomial dependence on the scheduling parameter of the open-loop system and controller transfer functions; (c) a decoupling between the Lyapunov variables and the controller variables in the LMI conditions, allowing the simultaneous use of parameter-dependent Lyapunov functions and fixed-order controller synthesis. The synthesis procedure is integrated into the simultation tool ATOL developed by Snecma, with the aim of implementing reduced-complexity systematic LPV synthesis techniques for aircraft turbofan engine control.

  • Název v anglickém jazyce

    Polynomial LPV Synthesis Applied to Turbofan Engines

  • Popis výsledku anglicky

    Recent results on fixed order controller synthesis are extended to SISO LPV syntehsis with guarantee of H-infinity performance on the whole scheduling parameter variation range. The salient features of the approach are: (a) the use of polynomials for system modeling; (b) the use of flexible LMI conditions allowing a polynomial dependence on the scheduling parameter of the open-loop system and controller transfer functions; (c) a decoupling between the Lyapunov variables and the controller variables in the LMI conditions, allowing the simultaneous use of parameter-dependent Lyapunov functions and fixed-order controller synthesis. The synthesis procedure is integrated into the simultation tool ATOL developed by Snecma, with the aim of implementing reduced-complexity systematic LPV synthesis techniques for aircraft turbofan engine control.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů