Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Polynomial LPV synthesis applied to turbofan engines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00161838" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00161838 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Polynomial LPV synthesis applied to turbofan engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Results on polynomial fixed-order controller design are extended to SISO gain-scheduling with guaranteed stability and H1 performance over the whole scheduling parameter range. Salient features of the approach are:(a)the use of polynomials as modeling objects;(b)the use of flexible linear matrix inequalities (LMI) conditions allowing polynomial dependence of the open-loop system and controller transfer functions in the scheduling parameters;and(c) the decouplingin the LMI conditions between the Lyapunovvariables and the controller variables,allowing both parameter-dependent Lyapunov functions and fixed-order controller design.The synthesis procedure is integrated into the ATOL framework developed by the manufacturer of aircraft and space engines Snecma to systematically design reduced complexity gain-scheduled control laws for aircraft turbofan engines.

  • Název v anglickém jazyce

    Polynomial LPV synthesis applied to turbofan engines

  • Popis výsledku anglicky

    Results on polynomial fixed-order controller design are extended to SISO gain-scheduling with guaranteed stability and H1 performance over the whole scheduling parameter range. Salient features of the approach are:(a)the use of polynomials as modeling objects;(b)the use of flexible linear matrix inequalities (LMI) conditions allowing polynomial dependence of the open-loop system and controller transfer functions in the scheduling parameters;and(c) the decouplingin the LMI conditions between the Lyapunovvariables and the controller variables,allowing both parameter-dependent Lyapunov functions and fixed-order controller design.The synthesis procedure is integrated into the ATOL framework developed by the manufacturer of aircraft and space engines Snecma to systematically design reduced complexity gain-scheduled control laws for aircraft turbofan engines.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Control Engineering Practice

  • ISSN

    0967-0661

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000281877300009

  • EID výsledku v databázi Scopus