Polynomial LPV synthesis applied to turbofan engines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00161838" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00161838 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Polynomial LPV synthesis applied to turbofan engines
Popis výsledku v původním jazyce
Results on polynomial fixed-order controller design are extended to SISO gain-scheduling with guaranteed stability and H1 performance over the whole scheduling parameter range. Salient features of the approach are:(a)the use of polynomials as modeling objects;(b)the use of flexible linear matrix inequalities (LMI) conditions allowing polynomial dependence of the open-loop system and controller transfer functions in the scheduling parameters;and(c) the decouplingin the LMI conditions between the Lyapunovvariables and the controller variables,allowing both parameter-dependent Lyapunov functions and fixed-order controller design.The synthesis procedure is integrated into the ATOL framework developed by the manufacturer of aircraft and space engines Snecma to systematically design reduced complexity gain-scheduled control laws for aircraft turbofan engines.
Název v anglickém jazyce
Polynomial LPV synthesis applied to turbofan engines
Popis výsledku anglicky
Results on polynomial fixed-order controller design are extended to SISO gain-scheduling with guaranteed stability and H1 performance over the whole scheduling parameter range. Salient features of the approach are:(a)the use of polynomials as modeling objects;(b)the use of flexible linear matrix inequalities (LMI) conditions allowing polynomial dependence of the open-loop system and controller transfer functions in the scheduling parameters;and(c) the decouplingin the LMI conditions between the Lyapunovvariables and the controller variables,allowing both parameter-dependent Lyapunov functions and fixed-order controller design.The synthesis procedure is integrated into the ATOL framework developed by the manufacturer of aircraft and space engines Snecma to systematically design reduced complexity gain-scheduled control laws for aircraft turbofan engines.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Control Engineering Practice
ISSN
0967-0661
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000281877300009
EID výsledku v databázi Scopus
—