LPV polynomial synthesis applied to aircraft turbofan engine control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A00134707" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:00134707 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
francouzština
Název v původním jazyce
Synthese polynomiale LPV appliquée a la commande d'un moteur d'avion
Popis výsledku v původním jazyce
Des resultats existant sur la synthese de correcteurs d'ordre fixe sont etendus au cas de la synthese LPV SISO avec garantie de performance H-infini sur l'ensemble de variation du parametre de sequencement. Les caracteristiques principales de l'approchesont: (a) l'utilisation de polynomes pour la modelisation des systemes; (b) l'utilisation de conditions LMI flexibles autorisant une dependance polynomiale en la variable de sequencement des fonctions de transfert du systeme en boucle ouverte et du correcteur; (c) l'existence d'un decouplage au niveau des conditions LMI entre les variables de Lyapunov et les variables du correcteur, qui permet a la fois l'utilisation de fonctions de Lyapunov dependant de parametre et la synthese d'un correcteur d'ordrefixe.
Název v anglickém jazyce
LPV polynomial synthesis applied to aircraft turbofan engine control
Popis výsledku anglicky
Recent results on fixed order controller synthesis are extended to SISO LPV syntehsis with guarantee of H-infinity performance on the whole scheduling parameter variation range. The salient features of the approach are: (a) the use of polynomials for system modeling; (b) the use of flexible LMI conditions allowing a polynomial dependence on the scheduling parameter of the open-loop system and controller transfer functions; (c) a decoupling between the Lyapunov variables and the controller variables in the LMI conditions, allowing the simultaneous use of parameter-dependent Lyapunov functions and fixed-order controller synthesis. The synthesis procedure is integrated into the simultation tool ATOL developed by Snecma, with the aim of implementing reduced-complexity systematic LPV synthesis techniques for aircraft turbofan engine control.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů