Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trekování barevnými balonky pro AR v reálném čase

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03145439" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03145439 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real-time Color Ball Tracking for Augmented Reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we introduce a light-weight and robust tracking technique based on color balls. The algorithm builds on a variant of randomized Hough transform and is optimized for a use in real-time applications like on low-cost Augmented Reality (AR) systems. With just one conventional color camera our approach provides the ability to determine the 3D position of several color balls at interactive frame rates on a common PC workstation. It is fast enough to be easily combined with another real-time tracking engine. In contrast to popular tracking techniques based on recognition of planar fiducial markers it offers robustness to partial occlusion, which eases handling and manipulation. Furthermore, while using balls as markers a proper haptic feedbackand visual metaphor is provided. The exemplary use of our technique in the context of two AR applications indicates the effectiveness of the proposed approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Real-time Color Ball Tracking for Augmented Reality

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we introduce a light-weight and robust tracking technique based on color balls. The algorithm builds on a variant of randomized Hough transform and is optimized for a use in real-time applications like on low-cost Augmented Reality (AR) systems. With just one conventional color camera our approach provides the ability to determine the 3D position of several color balls at interactive frame rates on a common PC workstation. It is fast enough to be easily combined with another real-time tracking engine. In contrast to popular tracking techniques based on recognition of planar fiducial markers it offers robustness to partial occlusion, which eases handling and manipulation. Furthermore, while using balls as markers a proper haptic feedbackand visual metaphor is provided. The exemplary use of our technique in the context of two AR applications indicates the effectiveness of the proposed approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Virtual Environments 2008. EGVE 2008 - EG Symposium Proceedings

  • ISBN

    978-3-905674-06-4

  • ISSN

    1727-530X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Eurographics Association

  • Místo vydání

    Aire-la-Ville

  • Místo konání akce

    Eindhoven

  • Datum konání akce

    29. 5. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku