Trekování barevnými balonky pro AR v reálném čase
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03145439" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03145439 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Real-time Color Ball Tracking for Augmented Reality
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we introduce a light-weight and robust tracking technique based on color balls. The algorithm builds on a variant of randomized Hough transform and is optimized for a use in real-time applications like on low-cost Augmented Reality (AR) systems. With just one conventional color camera our approach provides the ability to determine the 3D position of several color balls at interactive frame rates on a common PC workstation. It is fast enough to be easily combined with another real-time tracking engine. In contrast to popular tracking techniques based on recognition of planar fiducial markers it offers robustness to partial occlusion, which eases handling and manipulation. Furthermore, while using balls as markers a proper haptic feedbackand visual metaphor is provided. The exemplary use of our technique in the context of two AR applications indicates the effectiveness of the proposed approach.
Název v anglickém jazyce
Real-time Color Ball Tracking for Augmented Reality
Popis výsledku anglicky
In this paper, we introduce a light-weight and robust tracking technique based on color balls. The algorithm builds on a variant of randomized Hough transform and is optimized for a use in real-time applications like on low-cost Augmented Reality (AR) systems. With just one conventional color camera our approach provides the ability to determine the 3D position of several color balls at interactive frame rates on a common PC workstation. It is fast enough to be easily combined with another real-time tracking engine. In contrast to popular tracking techniques based on recognition of planar fiducial markers it offers robustness to partial occlusion, which eases handling and manipulation. Furthermore, while using balls as markers a proper haptic feedbackand visual metaphor is provided. The exemplary use of our technique in the context of two AR applications indicates the effectiveness of the proposed approach.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Virtual Environments 2008. EGVE 2008 - EG Symposium Proceedings
ISBN
978-3-905674-06-4
ISSN
1727-530X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Eurographics Association
Místo vydání
Aire-la-Ville
Místo konání akce
Eindhoven
Datum konání akce
29. 5. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—