Modelování turbulencí za účelem vyhodnocení úhlů náklonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03146845" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03146845 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Turbulence Modelling for Attitude Evaluation Purposes
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with modelling methods used to develop a suitable turbulence model for a conventional Kalman filter. The Kalman filter serves in this case as an estimator for aircraft attitude evaluation that is based on a new approach of gravitationalacceleration sensing. Hence, the designed turbulence model was augmented with accelerometer noise models. These noise models were created according to power spectral density analysis of their output signals. The influence of turbulence on the accelerometer signal as well as the sensor bias and drift were successfully compensated to obtain the desired gravitational component of the acceleration. The signal was estimated with satisfactory precision and evaluated by the Kalman filter covariance analysis.
Název v anglickém jazyce
Turbulence Modelling for Attitude Evaluation Purposes
Popis výsledku anglicky
This paper deals with modelling methods used to develop a suitable turbulence model for a conventional Kalman filter. The Kalman filter serves in this case as an estimator for aircraft attitude evaluation that is based on a new approach of gravitationalacceleration sensing. Hence, the designed turbulence model was augmented with accelerometer noise models. These noise models were created according to power spectral density analysis of their output signals. The influence of turbulence on the accelerometer signal as well as the sensor bias and drift were successfully compensated to obtain the desired gravitational component of the acceleration. The signal was estimated with satisfactory precision and evaluated by the Kalman filter covariance analysis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z 8. mezinárodní vědecké konference Měření, diagnostika a spolehlivost palubních soustav letadel
ISBN
978-80-7231-555-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita obrany, Fakulta vojenských technologií
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
22. 10. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—