Virtuální model třídění míčků pro vzdálenou výuku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03148949" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03148949 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual model of the sorter of balls for distant education
Popis výsledku v původním jazyce
The application is virtual model with OpenGL visualization, which is virtual equivalent to the real education model of a sorter of balls. Students are in the contact with reality because they can test their solution with the real system. The virtual model is controlled by the same PLC program created in CoDeSys programming environment as the real model, but it offers more advantages. Students can view behavior of their control programs by playing or single stepping forward and backward in time, which ismore illustrative. The virtual model economizes energy and resources in laboratories. It makes education not only cheaper but more attractive, because students can use the model from their homes and perform a part of their tasks in any time without travelling to school.
Název v anglickém jazyce
Virtual model of the sorter of balls for distant education
Popis výsledku anglicky
The application is virtual model with OpenGL visualization, which is virtual equivalent to the real education model of a sorter of balls. Students are in the contact with reality because they can test their solution with the real system. The virtual model is controlled by the same PLC program created in CoDeSys programming environment as the real model, but it offers more advantages. Students can view behavior of their control programs by playing or single stepping forward and backward in time, which ismore illustrative. The virtual model economizes energy and resources in laboratories. It makes education not only cheaper but more attractive, because students can use the model from their homes and perform a part of their tasks in any time without travelling to school.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2C06010" target="_blank" >2C06010: Prostředí pro distanční vzdělávání a on-line multimediální výuku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
K13135
Technické parametry
C#.NET, OpenGL
Ekonomické parametry
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT FEL, Katedra řídicí techniky