Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtuální model třídění míčků pro vzdálenou výuku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03148949" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03148949 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual model of the sorter of balls for distant education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The application is virtual model with OpenGL visualization, which is virtual equivalent to the real education model of a sorter of balls. Students are in the contact with reality because they can test their solution with the real system. The virtual model is controlled by the same PLC program created in CoDeSys programming environment as the real model, but it offers more advantages. Students can view behavior of their control programs by playing or single stepping forward and backward in time, which ismore illustrative. The virtual model economizes energy and resources in laboratories. It makes education not only cheaper but more attractive, because students can use the model from their homes and perform a part of their tasks in any time without travelling to school.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual model of the sorter of balls for distant education

  • Popis výsledku anglicky

    The application is virtual model with OpenGL visualization, which is virtual equivalent to the real education model of a sorter of balls. Students are in the contact with reality because they can test their solution with the real system. The virtual model is controlled by the same PLC program created in CoDeSys programming environment as the real model, but it offers more advantages. Students can view behavior of their control programs by playing or single stepping forward and backward in time, which ismore illustrative. The virtual model economizes energy and resources in laboratories. It makes education not only cheaper but more attractive, because students can use the model from their homes and perform a part of their tasks in any time without travelling to school.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2C06010" target="_blank" >2C06010: Prostředí pro distanční vzdělávání a on-line multimediální výuku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    K13135

  • Technické parametry

    C#.NET, OpenGL

  • Ekonomické parametry

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT FEL, Katedra řídicí techniky