Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of Simulation Tools in Educational Robotics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611920" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611920 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/STOFFOVA2021APP" target="_blank" >https://library.iated.org/view/STOFFOVA2021APP</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2021.1856" target="_blank" >10.21125/edulearn.2021.1856</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of Simulation Tools in Educational Robotics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The construction and programming of robots are very important for primary school students to acquire practical technical skills in the construction of functional devices. Given that technical education and the development of practical skills of students in the distance form is difficult to implement, options and alternative solutions were sought. The article reports on the possibilities of implementing practically oriented educational activities in distance form. We have found the use of simulation tools and virtual environments as an alternative solution. The LEGO Digital Designer programming environment allows you to build your own robot, as well as the Virtual Robotics Toolkit. The same programming environment can be used to control the created robots, whether from real or virtual kits, e.g. LEGO MINDSTORMS Education EV3 Software for students. The use of simulation tools and virtual environments also proved successful in distance education during the COVID-19 pandemic. The article brings our experience and also the results of a questionnaire survey, about how the construction and programming of robots was implemented in Slovak and Czech primary schools during the pandemic.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of Simulation Tools in Educational Robotics

  • Popis výsledku anglicky

    The construction and programming of robots are very important for primary school students to acquire practical technical skills in the construction of functional devices. Given that technical education and the development of practical skills of students in the distance form is difficult to implement, options and alternative solutions were sought. The article reports on the possibilities of implementing practically oriented educational activities in distance form. We have found the use of simulation tools and virtual environments as an alternative solution. The LEGO Digital Designer programming environment allows you to build your own robot, as well as the Virtual Robotics Toolkit. The same programming environment can be used to control the created robots, whether from real or virtual kits, e.g. LEGO MINDSTORMS Education EV3 Software for students. The use of simulation tools and virtual environments also proved successful in distance education during the COVID-19 pandemic. The article brings our experience and also the results of a questionnaire survey, about how the construction and programming of robots was implemented in Slovak and Czech primary schools during the pandemic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN21 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-31267-2

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

    2340-1117

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    9214-9221

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma

  • Datum konání akce

    5. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku