Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Process Principle - The Way to Company's Competitiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A00160185" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:00160185 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Process Principle - The Way to Company's Competitiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Seeking ways to increase company competitiveness in the current economic and social conditions brought us to investigating internal and external barriers. These reflect as contradictions between participants to creation of company's output both in internal and external value creation process. These contradictions were identified and their causes determined. That requires also considering the trends that are characteristic of the current development in marketing where versatile development of customer orientation dominates. The general governing principle of overcoming the barriers to company's competitiveness growth is application of the process approach in organisation and management. The mater is namely using the potential of supply chain management,as well as product and manufacture management, last but not least systematic creation of customer value with the objective of creating a loyal customer and employee.

  • Název v anglickém jazyce

    Process Principle - The Way to Company's Competitiveness

  • Popis výsledku anglicky

    Seeking ways to increase company competitiveness in the current economic and social conditions brought us to investigating internal and external barriers. These reflect as contradictions between participants to creation of company's output both in internal and external value creation process. These contradictions were identified and their causes determined. That requires also considering the trends that are characteristic of the current development in marketing where versatile development of customer orientation dominates. The general governing principle of overcoming the barriers to company's competitiveness growth is application of the process approach in organisation and management. The mater is namely using the potential of supply chain management,as well as product and manufacture management, last but not least systematic creation of customer value with the objective of creating a loyal customer and employee.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    China - USA Business Review

  • ISSN

    1537-1514

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus