G-Learn: An Exploratory Learning Environment for School Level Geography
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A00165333" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:00165333 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
G-Learn: An Exploratory Learning Environment for School Level Geography
Popis výsledku v původním jazyce
G-Learn is an e-learning environment designed to support the teaching of Urban Geography to 11 - 14 year-old students. G-Learn provides lesson support materials which are centred around planning for real city building activity. The system promotes activelearning, situating students in the role of urban planners. The reasoning engine behind the program provides students with feedback on their city designs, allowing them to modify their cities. G-Learn provides two modes of interaction; computer-based learning and blended learning. Online learning involves students using the 'drag and drop' city build mode. Blended learning allows the less ICT resourced Geography departments to use a physical game board where city items (counters) are placed on the board and captured by a camera and imported into the system.
Název v anglickém jazyce
G-Learn: An Exploratory Learning Environment for School Level Geography
Popis výsledku anglicky
G-Learn is an e-learning environment designed to support the teaching of Urban Geography to 11 - 14 year-old students. G-Learn provides lesson support materials which are centred around planning for real city building activity. The system promotes activelearning, situating students in the role of urban planners. The reasoning engine behind the program provides students with feedback on their city designs, allowing them to modify their cities. G-Learn provides two modes of interaction; computer-based learning and blended learning. Online learning involves students using the 'drag and drop' city build mode. Blended learning allows the less ICT resourced Geography departments to use a physical game board where city items (counters) are placed on the board and captured by a camera and imported into the system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Znalosti 2009 - sborník příspěvků
ISBN
978-80-227-3015-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vydavatel'stvo STU
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
4. 2. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—