Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

G-Learn: An Exploratory Learning Environment for School Level Geography

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A00165333" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:00165333 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    G-Learn: An Exploratory Learning Environment for School Level Geography

  • Popis výsledku v původním jazyce

    G-Learn is an e-learning environment designed to support the teaching of Urban Geography to 11 - 14 year-old students. G-Learn provides lesson support materials which are centred around planning for real city building activity. The system promotes activelearning, situating students in the role of urban planners. The reasoning engine behind the program provides students with feedback on their city designs, allowing them to modify their cities. G-Learn provides two modes of interaction; computer-based learning and blended learning. Online learning involves students using the 'drag and drop' city build mode. Blended learning allows the less ICT resourced Geography departments to use a physical game board where city items (counters) are placed on the board and captured by a camera and imported into the system.

  • Název v anglickém jazyce

    G-Learn: An Exploratory Learning Environment for School Level Geography

  • Popis výsledku anglicky

    G-Learn is an e-learning environment designed to support the teaching of Urban Geography to 11 - 14 year-old students. G-Learn provides lesson support materials which are centred around planning for real city building activity. The system promotes activelearning, situating students in the role of urban planners. The reasoning engine behind the program provides students with feedback on their city designs, allowing them to modify their cities. G-Learn provides two modes of interaction; computer-based learning and blended learning. Online learning involves students using the 'drag and drop' city build mode. Blended learning allows the less ICT resourced Geography departments to use a physical game board where city items (counters) are placed on the board and captured by a camera and imported into the system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Znalosti 2009 - sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-227-3015-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vydavatel'stvo STU

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    4. 2. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku