Goal-Based Game Tree Search for Complex Domains
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00170647" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00170647 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-11819-7_8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-11819-7_8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-11819-7_8" target="_blank" >10.1007/978-3-642-11819-7_8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Goal-Based Game Tree Search for Complex Domains
Popis výsledku v původním jazyce
We present a novel approach to reducing adversarial search space by employing background knowledge represented in the form of higher-level goals that players tend to pursue in the game. The algorithm is derived from a simultaneous-move modification of the max n algorithm by limiting the search to those branches of the game tree that are consistent with pursuing player's goals. The algorithm has been tested on a real-world-based scenario modelled as a large-scale asymmetric game. The experimental resultsobtained indicate the ability of the goal-based heuristic to reduce the search space to a manageable level even in complex domains while maintaining the high quality of resulting strategies.
Název v anglickém jazyce
Goal-Based Game Tree Search for Complex Domains
Popis výsledku anglicky
We present a novel approach to reducing adversarial search space by employing background knowledge represented in the form of higher-level goals that players tend to pursue in the game. The algorithm is derived from a simultaneous-move modification of the max n algorithm by limiting the search to those branches of the game tree that are consistent with pursuing player's goals. The algorithm has been tested on a real-world-based scenario modelled as a large-scale asymmetric game. The experimental resultsobtained indicate the ability of the goal-based heuristic to reduce the search space to a manageable level even in complex domains while maintaining the high quality of resulting strategies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ME09053" target="_blank" >ME09053: Plánování v komplexních dynamických doménách s oponenty</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Agents and Artificial Intelligence International Conference, ICAART 2009, Porto, Portugal, January 19-21, 2009. Revised Selected Papers
ISBN
978-3-642-11818-0
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
97-109
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Porto
Datum konání akce
19. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000278079200008