Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adversarial Search with Procedural Knowledge Heuristic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A00157252" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:00157252 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adversarial Search with Procedural Knowledge Heuristic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We introduce an adversarial planning algorithm based on game tree search, which is applicable in large-scale multiplayer domains. In order to tackle the scalability issues of game tree search, the algorithm utilizes procedural knowledge capturing how individual players tend to achieve their goals in the domain; the information is used to limit the search only to the part of the game tree that is consistent with pursuing players' goals. We impose no specific requirements on the format of the procedural knowledge; any programming language or agent specification paradigm can be employed. We evaluate the algorithm both theoretically and empirically, confirming that the proposed approach can lead to a substantial search reduction with only a minor negativeimpact on the quality of produced solutions.

  • Název v anglickém jazyce

    Adversarial Search with Procedural Knowledge Heuristic

  • Popis výsledku anglicky

    We introduce an adversarial planning algorithm based on game tree search, which is applicable in large-scale multiplayer domains. In order to tackle the scalability issues of game tree search, the algorithm utilizes procedural knowledge capturing how individual players tend to achieve their goals in the domain; the information is used to limit the search only to the part of the game tree that is consistent with pursuing players' goals. We impose no specific requirements on the format of the procedural knowledge; any programming language or agent specification paradigm can be employed. We evaluate the algorithm both theoretically and empirically, confirming that the proposed approach can lead to a substantial search reduction with only a minor negativeimpact on the quality of produced solutions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ME09053" target="_blank" >ME09053: Plánování v komplexních dynamických doménách s oponenty</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of The 8th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems

  • ISBN

    978-0-9817381-7-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ACM Press

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    10. 5. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku