Agent Subset Adversarial Search for Complex Non-cooperative Domains
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00173920" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00173920 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Agent Subset Adversarial Search for Complex Non-cooperative Domains
Popis výsledku v původním jazyce
We investigate reduction of the complexity of a multi-agent adversarial search in the domain of n-player games. We describe a method that decomposes the game into a set of smaller overlapping sub-games, solves each sub-game separately, and then combinesthe results into a global solution. This way, the exponential dependence of the adversarial search complexity on the number of agents can be reduced to polynomial. Still, the proposed method performs well in the domains with sparse agents' interactions.The method can be used with a generic adversarial search algorithm. For the experimental evaluation, we implement it on top of an existing adversarial search algorithm designed for complex domains and we evaluate its performance on a game, which is a model of a humanitarian relief operation in conflict environment. The results show that the method often finds the same solutions as the complete search, but the search efficiency is significantly improved.
Název v anglickém jazyce
Agent Subset Adversarial Search for Complex Non-cooperative Domains
Popis výsledku anglicky
We investigate reduction of the complexity of a multi-agent adversarial search in the domain of n-player games. We describe a method that decomposes the game into a set of smaller overlapping sub-games, solves each sub-game separately, and then combinesthe results into a global solution. This way, the exponential dependence of the adversarial search complexity on the number of agents can be reduced to polynomial. Still, the proposed method performs well in the domains with sparse agents' interactions.The method can be used with a generic adversarial search algorithm. For the experimental evaluation, we implement it on top of an existing adversarial search algorithm designed for complex domains and we evaluate its performance on a game, which is a model of a humanitarian relief operation in conflict environment. The results show that the method often finds the same solutions as the complete search, but the search efficiency is significantly improved.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ME09053" target="_blank" >ME09053: Plánování v komplexních dynamických doménách s oponenty</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the IEEE Conference on Computational Intelligence and Games 2010
ISBN
978-1-4244-6297-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New Jersey
Místo konání akce
Copenhagen
Datum konání akce
18. 8. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—