Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agent Subset Adversarial Search for Complex Non-cooperative Domains

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00173920" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00173920 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Agent Subset Adversarial Search for Complex Non-cooperative Domains

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We investigate reduction of the complexity of a multi-agent adversarial search in the domain of n-player games. We describe a method that decomposes the game into a set of smaller overlapping sub-games, solves each sub-game separately, and then combinesthe results into a global solution. This way, the exponential dependence of the adversarial search complexity on the number of agents can be reduced to polynomial. Still, the proposed method performs well in the domains with sparse agents' interactions.The method can be used with a generic adversarial search algorithm. For the experimental evaluation, we implement it on top of an existing adversarial search algorithm designed for complex domains and we evaluate its performance on a game, which is a model of a humanitarian relief operation in conflict environment. The results show that the method often finds the same solutions as the complete search, but the search efficiency is significantly improved.

  • Název v anglickém jazyce

    Agent Subset Adversarial Search for Complex Non-cooperative Domains

  • Popis výsledku anglicky

    We investigate reduction of the complexity of a multi-agent adversarial search in the domain of n-player games. We describe a method that decomposes the game into a set of smaller overlapping sub-games, solves each sub-game separately, and then combinesthe results into a global solution. This way, the exponential dependence of the adversarial search complexity on the number of agents can be reduced to polynomial. Still, the proposed method performs well in the domains with sparse agents' interactions.The method can be used with a generic adversarial search algorithm. For the experimental evaluation, we implement it on top of an existing adversarial search algorithm designed for complex domains and we evaluate its performance on a game, which is a model of a humanitarian relief operation in conflict environment. The results show that the method often finds the same solutions as the complete search, but the search efficiency is significantly improved.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ME09053" target="_blank" >ME09053: Plánování v komplexních dynamických doménách s oponenty</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the IEEE Conference on Computational Intelligence and Games 2010

  • ISBN

    978-1-4244-6297-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New Jersey

  • Místo konání akce

    Copenhagen

  • Datum konání akce

    18. 8. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku