Transiting Areas Patrolled by a Mobile Adversary
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00171063" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00171063 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Transiting Areas Patrolled by a Mobile Adversary
Popis výsledku v původním jazyce
We study the problem of a mobile agent trying to cross an area patrolled by a mobile adversary. The transiting agent aims to choose its route so as to minimize the probability of hostile encounter; the patroller agent, controlling one or more patrol units, aims at the opposite. We model the problem as a two-player zero-sum game (termed transit game) and search for an optimum route selection strategy as a mixed Nash equilibrium of the game. In contrast to existing game-theoretic models of this kind, we explicitly consider the limited endurance of patrols and the notion of bases to which the patrols need to repeatedly return. Noting the prohibitive size of the transit game, we employ two techniques for reducing the complexity of finding Nash equilibria -a compact network-flow-based representation of transit routes and iterative single- and doubleoracle algorithms for incremental game matrix construction
Název v anglickém jazyce
Transiting Areas Patrolled by a Mobile Adversary
Popis výsledku anglicky
We study the problem of a mobile agent trying to cross an area patrolled by a mobile adversary. The transiting agent aims to choose its route so as to minimize the probability of hostile encounter; the patroller agent, controlling one or more patrol units, aims at the opposite. We model the problem as a two-player zero-sum game (termed transit game) and search for an optimum route selection strategy as a mixed Nash equilibrium of the game. In contrast to existing game-theoretic models of this kind, we explicitly consider the limited endurance of patrols and the notion of bases to which the patrols need to repeatedly return. Noting the prohibitive size of the transit game, we employ two techniques for reducing the complexity of finding Nash equilibria -a compact network-flow-based representation of transit routes and iterative single- and doubleoracle algorithms for incremental game matrix construction
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the IEEE Conference on Computational Intelligence and Games 2010
ISBN
978-1-4244-6297-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New Jersey
Místo konání akce
Copenhagen
Datum konání akce
18. 8. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—