Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transiting Areas Patrolled by a Mobile Adversary

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00171063" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00171063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transiting Areas Patrolled by a Mobile Adversary

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We study the problem of a mobile agent trying to cross an area patrolled by a mobile adversary. The transiting agent aims to choose its route so as to minimize the probability of hostile encounter; the patroller agent, controlling one or more patrol units, aims at the opposite. We model the problem as a two-player zero-sum game (termed transit game) and search for an optimum route selection strategy as a mixed Nash equilibrium of the game. In contrast to existing game-theoretic models of this kind, we explicitly consider the limited endurance of patrols and the notion of bases to which the patrols need to repeatedly return. Noting the prohibitive size of the transit game, we employ two techniques for reducing the complexity of finding Nash equilibria -a compact network-flow-based representation of transit routes and iterative single- and doubleoracle algorithms for incremental game matrix construction

  • Název v anglickém jazyce

    Transiting Areas Patrolled by a Mobile Adversary

  • Popis výsledku anglicky

    We study the problem of a mobile agent trying to cross an area patrolled by a mobile adversary. The transiting agent aims to choose its route so as to minimize the probability of hostile encounter; the patroller agent, controlling one or more patrol units, aims at the opposite. We model the problem as a two-player zero-sum game (termed transit game) and search for an optimum route selection strategy as a mixed Nash equilibrium of the game. In contrast to existing game-theoretic models of this kind, we explicitly consider the limited endurance of patrols and the notion of bases to which the patrols need to repeatedly return. Noting the prohibitive size of the transit game, we employ two techniques for reducing the complexity of finding Nash equilibria -a compact network-flow-based representation of transit routes and iterative single- and doubleoracle algorithms for incremental game matrix construction

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the IEEE Conference on Computational Intelligence and Games 2010

  • ISBN

    978-1-4244-6297-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New Jersey

  • Místo konání akce

    Copenhagen

  • Datum konání akce

    18. 8. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku