Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Iterative Game-theoretic Route Selection for Hostile Area Transit and Patrolling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00183247" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00183247 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Iterative Game-theoretic Route Selection for Hostile Area Transit and Patrolling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A number of real-world security scenarios can be cast as a problem of transiting an area patrolled by a mobile adversary, where the transiting agent aims to choose its route so as to minimize the probability of encountering the patrolling agent, and viceversa. We model this problem as a two player zero-sum game on a graph, termed the transit game. In contrast to the existing models of area transit, where one of the players is stationary, we assume both players are mobile. We also explicitly model the limited endurance of the patroller and the notion of a base to which the patroller has to repeatedly return. Noting the prohibitive size of the strategy spaces of both players, we employ iterative oracle-based algorithms including a newly proposed accelerated scheme, to obtain optimum route selection strategies for both players. We evaluate the developed approach on a range of transit game instances inspired by real-world security problems in the urban and naval security domains.

  • Název v anglickém jazyce

    Iterative Game-theoretic Route Selection for Hostile Area Transit and Patrolling

  • Popis výsledku anglicky

    A number of real-world security scenarios can be cast as a problem of transiting an area patrolled by a mobile adversary, where the transiting agent aims to choose its route so as to minimize the probability of encountering the patrolling agent, and viceversa. We model this problem as a two player zero-sum game on a graph, termed the transit game. In contrast to the existing models of area transit, where one of the players is stationary, we assume both players are mobile. We also explicitly model the limited endurance of the patroller and the notion of a base to which the patroller has to repeatedly return. Noting the prohibitive size of the strategy spaces of both players, we employ iterative oracle-based algorithms including a newly proposed accelerated scheme, to obtain optimum route selection strategies for both players. We evaluate the developed approach on a range of transit game instances inspired by real-world security problems in the urban and naval security domains.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AAMAS 2011

  • ISBN

    978-0-9826571-8-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    1273-1274

  • Název nakladatele

    IFAAMAS

  • Místo vydání

    County of Richland

  • Místo konání akce

    Taipei,

  • Datum konání akce

    2. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku