Exact Approach to Market Segments Determination
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00172900" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00172900 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exact Approach to Market Segments Determination
Popis výsledku v původním jazyce
Author discuses questions to be considered when analyzing marketing questionnaires data in order to identify and describe segments on a target market. Fundamentals of market segmentation are concluded including possible market preference variants first.Marketing questionnaires and their results are mentioned as an important input for market segmentation, highlighting an impact of criteria interpretation to clustering methods. Paper results in a formulation of a general method scheme and suggested approaches for particular tasks solution. It concludes actual research results as well as expected roadmap to define this method to extent allowing its software implementation for practical usage in manufacturing and trading companies.
Název v anglickém jazyce
Exact Approach to Market Segments Determination
Popis výsledku anglicky
Author discuses questions to be considered when analyzing marketing questionnaires data in order to identify and describe segments on a target market. Fundamentals of market segmentation are concluded including possible market preference variants first.Marketing questionnaires and their results are mentioned as an important input for market segmentation, highlighting an impact of criteria interpretation to clustering methods. Paper results in a formulation of a general method scheme and suggested approaches for particular tasks solution. It concludes actual research results as well as expected roadmap to define this method to extent allowing its software implementation for practical usage in manufacturing and trading companies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
POSTER 2010 - Proceedings of the 14th International Conference on Electrical Engineering
ISBN
978-80-01-04544-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČVUT v Praze, FEL
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 5. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—