Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exact Approach to Market Segments Determination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00172900" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00172900 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exact Approach to Market Segments Determination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Author discuses questions to be considered when analyzing marketing questionnaires data in order to identify and describe segments on a target market. Fundamentals of market segmentation are concluded including possible market preference variants first.Marketing questionnaires and their results are mentioned as an important input for market segmentation, highlighting an impact of criteria interpretation to clustering methods. Paper results in a formulation of a general method scheme and suggested approaches for particular tasks solution. It concludes actual research results as well as expected roadmap to define this method to extent allowing its software implementation for practical usage in manufacturing and trading companies.

  • Název v anglickém jazyce

    Exact Approach to Market Segments Determination

  • Popis výsledku anglicky

    Author discuses questions to be considered when analyzing marketing questionnaires data in order to identify and describe segments on a target market. Fundamentals of market segmentation are concluded including possible market preference variants first.Marketing questionnaires and their results are mentioned as an important input for market segmentation, highlighting an impact of criteria interpretation to clustering methods. Paper results in a formulation of a general method scheme and suggested approaches for particular tasks solution. It concludes actual research results as well as expected roadmap to define this method to extent allowing its software implementation for practical usage in manufacturing and trading companies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    POSTER 2010 - Proceedings of the 14th International Conference on Electrical Engineering

  • ISBN

    978-80-01-04544-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ČVUT v Praze, FEL

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 5. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku