Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Combining Learning Techniques for Classical Planning: Macro operators and Entanglements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00173971" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00173971 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Combining Learning Techniques for Classical Planning: Macro operators and Entanglements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Planning techniques recorded a significant progress during recent years. However, many planning problems remain still hard even for modern planners. One of the most promising approaches is gathering additional knowledge by using learning techniques. Wellknown sort of knowledge - macro-operators, formalized like `normal` planning operators, represent a sequence of primitive planning operators. The other sort of knowledge consists of pruning unnecessary operators' instances (actions) by investigating connections (entanglements) between operators and initial or goal predicates. Advantageously, macro-operators and entanglements can be encoded directly in planning domains (or problems) and common planning systems can be applied on them. In this paper, we will show how we can put these approaches together. We will provide an experimental evaluation showing that combining these learning techniques can improve the planning process.

  • Název v anglickém jazyce

    Combining Learning Techniques for Classical Planning: Macro operators and Entanglements

  • Popis výsledku anglicky

    Planning techniques recorded a significant progress during recent years. However, many planning problems remain still hard even for modern planners. One of the most promising approaches is gathering additional knowledge by using learning techniques. Wellknown sort of knowledge - macro-operators, formalized like `normal` planning operators, represent a sequence of primitive planning operators. The other sort of knowledge consists of pruning unnecessary operators' instances (actions) by investigating connections (entanglements) between operators and initial or goal predicates. Advantageously, macro-operators and entanglements can be encoded directly in planning domains (or problems) and common planning systems can be applied on them. In this paper, we will show how we can put these approaches together. We will provide an experimental evaluation showing that combining these learning techniques can improve the planning process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA201%2F08%2F0509" target="_blank" >GA201/08/0509: Integrace strojového učení a splňování omezujících podmínek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of The 22nd IEEE International Conference on Tools with Artificial Intelligence

  • ISBN

    978-0-7695-4263-8

  • ISSN

    1082-3409

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Cannes

  • Místo konání akce

    Arras

  • Datum konání akce

    27. 10. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000287040000013