Combining Learning Techniques for Classical Planning: Macro operators and Entanglements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00173971" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00173971 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Combining Learning Techniques for Classical Planning: Macro operators and Entanglements
Popis výsledku v původním jazyce
Planning techniques recorded a significant progress during recent years. However, many planning problems remain still hard even for modern planners. One of the most promising approaches is gathering additional knowledge by using learning techniques. Wellknown sort of knowledge - macro-operators, formalized like `normal` planning operators, represent a sequence of primitive planning operators. The other sort of knowledge consists of pruning unnecessary operators' instances (actions) by investigating connections (entanglements) between operators and initial or goal predicates. Advantageously, macro-operators and entanglements can be encoded directly in planning domains (or problems) and common planning systems can be applied on them. In this paper, we will show how we can put these approaches together. We will provide an experimental evaluation showing that combining these learning techniques can improve the planning process.
Název v anglickém jazyce
Combining Learning Techniques for Classical Planning: Macro operators and Entanglements
Popis výsledku anglicky
Planning techniques recorded a significant progress during recent years. However, many planning problems remain still hard even for modern planners. One of the most promising approaches is gathering additional knowledge by using learning techniques. Wellknown sort of knowledge - macro-operators, formalized like `normal` planning operators, represent a sequence of primitive planning operators. The other sort of knowledge consists of pruning unnecessary operators' instances (actions) by investigating connections (entanglements) between operators and initial or goal predicates. Advantageously, macro-operators and entanglements can be encoded directly in planning domains (or problems) and common planning systems can be applied on them. In this paper, we will show how we can put these approaches together. We will provide an experimental evaluation showing that combining these learning techniques can improve the planning process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA201%2F08%2F0509" target="_blank" >GA201/08/0509: Integrace strojového učení a splňování omezujících podmínek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of The 22nd IEEE International Conference on Tools with Artificial Intelligence
ISBN
978-0-7695-4263-8
ISSN
1082-3409
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
Cannes
Místo konání akce
Arras
Datum konání akce
27. 10. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000287040000013