GPU Accelerated One-pass Algorithm for Computing Minimal Rectangles of Connected Components
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00177654" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00177654 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/WACV.2011.5711542" target="_blank" >10.1109/WACV.2011.5711542</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GPU Accelerated One-pass Algorithm for Computing Minimal Rectangles of Connected Components
Popis výsledku v původním jazyce
The connected component labeling is an essential task for detecting moving objects and tracking them in video surveillance application. Since tracking algorithms are designed for real-time applications, efficiencies of the underlying algorithms become critical. In this paper we present a new one-pass algorithm for computing minimal binding rectangles of all the connected components of background foreground segmented video frames (binary data) using GPU accelerator. The given image frame is scanned oncein raster scan mode and the background foreground transition information is stored in a directed graph where each transition is represented by a node. Further we use GPU acceleration to speed up feature extraction from the image to a directed graph fromwhich minimal bounding rectangles will be computed subsequently. Also we compare the performance of GPU acceleration (Tesla C2050) with the performance of multi-core (up 24 cores) general purpose CPU implementation of the algorithm.
Název v anglickém jazyce
GPU Accelerated One-pass Algorithm for Computing Minimal Rectangles of Connected Components
Popis výsledku anglicky
The connected component labeling is an essential task for detecting moving objects and tracking them in video surveillance application. Since tracking algorithms are designed for real-time applications, efficiencies of the underlying algorithms become critical. In this paper we present a new one-pass algorithm for computing minimal binding rectangles of all the connected components of background foreground segmented video frames (binary data) using GPU accelerator. The given image frame is scanned oncein raster scan mode and the background foreground transition information is stored in a directed graph where each transition is represented by a node. Further we use GPU acceleration to speed up feature extraction from the image to a directed graph fromwhich minimal bounding rectangles will be computed subsequently. Also we compare the performance of GPU acceleration (Tesla C2050) with the performance of multi-core (up 24 cores) general purpose CPU implementation of the algorithm.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Applications of Computer Vision (WACV), 2011 IEEE Workshop
ISBN
978-1-4244-9496-5
ISSN
1550-5790
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
479-484
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
Los Alamitos
Místo konání akce
Kona, Hawaii
Datum konání akce
5. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—