New Mathematical Tools for Analysis and Control of Platoons of Cars in Future Automated Highway Systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00181149" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00181149 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New Mathematical Tools for Analysis and Control of Platoons of Cars in Future Automated Highway Systems
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces new mathematical tools for stabilization and asymptotic following in infinite platoons of vehicles in future automated highway systems. The platoon description, behavior analysis and control is approached in 2-D polynomial framework, that is, the dynamics of the problem are described using a fraction of two bivariate polynomials. In contrast to some previous works, the platoon here assumes a leader (and an infinite number of followers), therefore the often used bilateral z -transform should not be used here since it was developed for doubly infinite vehicular strings. The unilateral z -transform seems better suited. However, it brings about the need to take the boundary conditions into consideration; among other, the leader vehicle comes into the scene. The necessary formalism is introduced in the paper and used to provide elegant alternative proofs of some well-known facts about the platooning problem.
Název v anglickém jazyce
New Mathematical Tools for Analysis and Control of Platoons of Cars in Future Automated Highway Systems
Popis výsledku anglicky
This paper introduces new mathematical tools for stabilization and asymptotic following in infinite platoons of vehicles in future automated highway systems. The platoon description, behavior analysis and control is approached in 2-D polynomial framework, that is, the dynamics of the problem are described using a fraction of two bivariate polynomials. In contrast to some previous works, the platoon here assumes a leader (and an infinite number of followers), therefore the often used bilateral z -transform should not be used here since it was developed for doubly infinite vehicular strings. The unilateral z -transform seems better suited. However, it brings about the need to take the boundary conditions into consideration; among other, the leader vehicle comes into the scene. The necessary formalism is introduced in the paper and used to provide elegant alternative proofs of some well-known facts about the platooning problem.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ME10010" target="_blank" >ME10010: Kolaborativní algoritmy pro řízení formací bezpilotních letounů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 18th International Conference on Process Control
ISBN
978-80-227-3517-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
440-442
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Tatranská Lomnica
Datum konání akce
14. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—