2-D polynomial approach to control of leader following vehicular platoons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00182444" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00182444 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
2-D polynomial approach to control of leader following vehicular platoons
Popis výsledku v původním jazyce
This paper formulates the problems of stabilization and asymptotic following in infinite platoons of vehicles within the 2-D polynomial framework, that is, the dynamics of the problem are described using a fraction of two bivariate polynomials. In contrast to some previous works, the platoon here assumes a leader (and an infinite number of followers), therefore the often used bilateral z-transform should not be used here since it assumes a doubly infinite vehicular strings. The unilateral z-transform seems better suited. However, it brings about the need to take the boundary conditions into consideration; among other, the leader vehicle comes into the scene. The necessary formalism is introduced in the paper and used to provide elegant alternative proofs of some well-known facts about the platooning problem.
Název v anglickém jazyce
2-D polynomial approach to control of leader following vehicular platoons
Popis výsledku anglicky
This paper formulates the problems of stabilization and asymptotic following in infinite platoons of vehicles within the 2-D polynomial framework, that is, the dynamics of the problem are described using a fraction of two bivariate polynomials. In contrast to some previous works, the platoon here assumes a leader (and an infinite number of followers), therefore the often used bilateral z-transform should not be used here since it assumes a doubly infinite vehicular strings. The unilateral z-transform seems better suited. However, it brings about the need to take the boundary conditions into consideration; among other, the leader vehicle comes into the scene. The necessary formalism is introduced in the paper and used to provide elegant alternative proofs of some well-known facts about the platooning problem.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 18th IFAC World Congress, 2011
ISBN
978-3-902661-93-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
6017-6022
Název nakladatele
IFAC
Místo vydání
Bologna
Místo konání akce
Milano
Datum konání akce
28. 8. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—