Efficient Online Visibility for Shadow Maps
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00190186" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00190186 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Efficient Online Visibility for Shadow Maps
Popis výsledku v původním jazyce
Standard online occlusion culling is able to vastly improve the rasterization performance of walkthrough applications by identifying large parts of the scene as invisible from the camera and rendering only the visible geometry. However, it is of little use for the acceleration of shadow map generation, so that typically a high percentage of the geometry will be visible when rendering shadow maps. Our algorithm remedies this situation by quickly detecting and culling the geometry that does not contributeto the shadow in the final image. The main idea is to use camera-view visibility information to create a mask of potential shadow receivers in the light view, which restricts the areas where shadow casters have to be rendered.
Název v anglickém jazyce
Efficient Online Visibility for Shadow Maps
Popis výsledku anglicky
Standard online occlusion culling is able to vastly improve the rasterization performance of walkthrough applications by identifying large parts of the scene as invisible from the camera and rendering only the visible geometry. However, it is of little use for the acceleration of shadow map generation, so that typically a high percentage of the geometry will be visible when rendering shadow maps. Our algorithm remedies this situation by quickly detecting and culling the geometry that does not contributeto the shadow in the final image. The main idea is to use camera-view visibility information to create a mask of potential shadow receivers in the light view, which restricts the areas where shadow casters have to be rendered.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
GPU PRO 3: Advanced Rendering Techniques
ISBN
978-1-4398-8782-0
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
233-242
Počet stran knihy
391
Název nakladatele
CRC Press
Místo vydání
Boca Raton
Kód UT WoS kapitoly
—