Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficient Online Visibility for Shadow Maps

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00190186" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00190186 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficient Online Visibility for Shadow Maps

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Standard online occlusion culling is able to vastly improve the rasterization performance of walkthrough applications by identifying large parts of the scene as invisible from the camera and rendering only the visible geometry. However, it is of little use for the acceleration of shadow map generation, so that typically a high percentage of the geometry will be visible when rendering shadow maps. Our algorithm remedies this situation by quickly detecting and culling the geometry that does not contributeto the shadow in the final image. The main idea is to use camera-view visibility information to create a mask of potential shadow receivers in the light view, which restricts the areas where shadow casters have to be rendered.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficient Online Visibility for Shadow Maps

  • Popis výsledku anglicky

    Standard online occlusion culling is able to vastly improve the rasterization performance of walkthrough applications by identifying large parts of the scene as invisible from the camera and rendering only the visible geometry. However, it is of little use for the acceleration of shadow map generation, so that typically a high percentage of the geometry will be visible when rendering shadow maps. Our algorithm remedies this situation by quickly detecting and culling the geometry that does not contributeto the shadow in the final image. The main idea is to use camera-view visibility information to create a mask of potential shadow receivers in the light view, which restricts the areas where shadow casters have to be rendered.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    GPU PRO 3: Advanced Rendering Techniques

  • ISBN

    978-1-4398-8782-0

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    233-242

  • Počet stran knihy

    391

  • Název nakladatele

    CRC Press

  • Místo vydání

    Boca Raton

  • Kód UT WoS kapitoly