Sense and Avoid Concepts: Vehicle-Based SAA Systems (Vehicle-to-Vehicle)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00193006" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00193006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sense and Avoid Concepts: Vehicle-Based SAA Systems (Vehicle-to-Vehicle)
Popis výsledku v původním jazyce
The various scenarios of unmanned aerial vehicles (UAVs) deployment require the ability to navigate UAVs in unknown terrain. UAV, while fulfilling the mission objectives, has to avoid static obstacles as well as moving obstacles like other UAVs, airplanes, balloons or areas with bad weather forecast or bad weather conditions. Furthermore, if UAV enters the commercial controlled airspace, it needs to be able to sense and avoid the potential conflicts considering the air-traffic control regulations. The concepts for development of automated systems providing the sense and avoid capability (also referred to as collision detection and resolution systems, CDR) came mainly from two domains. The first one is the air-traffic management domain, where automatedtools like Traffic Collision Avoidance System (TCAS) and Precission Runway Monitor (PRM) are used to increase safety and fluency of the air-traffic. The second one is the artificial intelligence research and particularly robotics, where s
Název v anglickém jazyce
Sense and Avoid Concepts: Vehicle-Based SAA Systems (Vehicle-to-Vehicle)
Popis výsledku anglicky
The various scenarios of unmanned aerial vehicles (UAVs) deployment require the ability to navigate UAVs in unknown terrain. UAV, while fulfilling the mission objectives, has to avoid static obstacles as well as moving obstacles like other UAVs, airplanes, balloons or areas with bad weather forecast or bad weather conditions. Furthermore, if UAV enters the commercial controlled airspace, it needs to be able to sense and avoid the potential conflicts considering the air-traffic control regulations. The concepts for development of automated systems providing the sense and avoid capability (also referred to as collision detection and resolution systems, CDR) came mainly from two domains. The first one is the air-traffic management domain, where automatedtools like Traffic Collision Avoidance System (TCAS) and Precission Runway Monitor (PRM) are used to increase safety and fluency of the air-traffic. The second one is the artificial intelligence research and particularly robotics, where s
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OVCVUT2010001" target="_blank" >OVCVUT2010001: AUTONOMIE - Řízení autonomních bezpilotních prostředků v dynamickém prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Sense and Avoid in UAS: Research and Applications
ISBN
978-0-470-97975-4
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
145-173
Počet stran knihy
345
Název nakladatele
Wiley InterScience
Místo vydání
West Sussex
Kód UT WoS kapitoly
—