Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sense and Avoid Concepts: Vehicle-Based SAA Systems (Vehicle-to-Vehicle)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00193006" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00193006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sense and Avoid Concepts: Vehicle-Based SAA Systems (Vehicle-to-Vehicle)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The various scenarios of unmanned aerial vehicles (UAVs) deployment require the ability to navigate UAVs in unknown terrain. UAV, while fulfilling the mission objectives, has to avoid static obstacles as well as moving obstacles like other UAVs, airplanes, balloons or areas with bad weather forecast or bad weather conditions. Furthermore, if UAV enters the commercial controlled airspace, it needs to be able to sense and avoid the potential conflicts considering the air-traffic control regulations. The concepts for development of automated systems providing the sense and avoid capability (also referred to as collision detection and resolution systems, CDR) came mainly from two domains. The first one is the air-traffic management domain, where automatedtools like Traffic Collision Avoidance System (TCAS) and Precission Runway Monitor (PRM) are used to increase safety and fluency of the air-traffic. The second one is the artificial intelligence research and particularly robotics, where s

  • Název v anglickém jazyce

    Sense and Avoid Concepts: Vehicle-Based SAA Systems (Vehicle-to-Vehicle)

  • Popis výsledku anglicky

    The various scenarios of unmanned aerial vehicles (UAVs) deployment require the ability to navigate UAVs in unknown terrain. UAV, while fulfilling the mission objectives, has to avoid static obstacles as well as moving obstacles like other UAVs, airplanes, balloons or areas with bad weather forecast or bad weather conditions. Furthermore, if UAV enters the commercial controlled airspace, it needs to be able to sense and avoid the potential conflicts considering the air-traffic control regulations. The concepts for development of automated systems providing the sense and avoid capability (also referred to as collision detection and resolution systems, CDR) came mainly from two domains. The first one is the air-traffic management domain, where automatedtools like Traffic Collision Avoidance System (TCAS) and Precission Runway Monitor (PRM) are used to increase safety and fluency of the air-traffic. The second one is the artificial intelligence research and particularly robotics, where s

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OVCVUT2010001" target="_blank" >OVCVUT2010001: AUTONOMIE - Řízení autonomních bezpilotních prostředků v dynamickém prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sense and Avoid in UAS: Research and Applications

  • ISBN

    978-0-470-97975-4

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    145-173

  • Počet stran knihy

    345

  • Název nakladatele

    Wiley InterScience

  • Místo vydání

    West Sussex

  • Kód UT WoS kapitoly