Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visibility Driven BVH Build Up Algorithm for Ray Tracing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00193497" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00193497 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14330/12:00057320

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2012.02.013" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2012.02.013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2012.02.013" target="_blank" >10.1016/j.cag.2012.02.013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visibility Driven BVH Build Up Algorithm for Ray Tracing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The minimization of traversal cost using surface area heuristic is extensively used to build high quality spatial subdivisions and bounding volume hierarchies for ray tracing. Despite the fair performance of trees built with the cost model, it is known that the underlying assumptions for surface area heuristics are not realistic. In this paper we show how the cost function of the surface area heuristic can be improved on using the assumed visibility of geometric primitives such as triangles. This way the build algorithm utilizes the exact or assumed visibility to construct more efficient BVHs by traversing smaller portion of the hierarchy. We show that by these inexpensive modifications to the cost function we can speed up the ray traversal by approximately 102% on average for path tracing of highly occluded scenes compared to standard surface area heuristics. Moreover, it is also possible to lower the construction time and memory usage by subdividing only those parts of the animated s

  • Název v anglickém jazyce

    Visibility Driven BVH Build Up Algorithm for Ray Tracing

  • Popis výsledku anglicky

    The minimization of traversal cost using surface area heuristic is extensively used to build high quality spatial subdivisions and bounding volume hierarchies for ray tracing. Despite the fair performance of trees built with the cost model, it is known that the underlying assumptions for surface area heuristics are not realistic. In this paper we show how the cost function of the surface area heuristic can be improved on using the assumed visibility of geometric primitives such as triangles. This way the build algorithm utilizes the exact or assumed visibility to construct more efficient BVHs by traversing smaller portion of the hierarchy. We show that by these inexpensive modifications to the cost function we can speed up the ray traversal by approximately 102% on average for path tracing of highly occluded scenes compared to standard surface area heuristics. Moreover, it is also possible to lower the construction time and memory usage by subdividing only those parts of the animated s

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computers & Graphics

  • ISSN

    0097-8493

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    36

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    283-296

  • Kód UT WoS článku

    000303695300010

  • EID výsledku v databázi Scopus