Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fast Insertion-Based Optimization of Bounding Volume Hierarchies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00204952" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00204952 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dcgi.felk.cvut.cz/home/bittner/publications/cgf-r2.pdf" target="_blank" >http://dcgi.felk.cvut.cz/home/bittner/publications/cgf-r2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12000" target="_blank" >10.1111/cgf.12000</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fast Insertion-Based Optimization of Bounding Volume Hierarchies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present an algorithm for fast optimization of bounding volume hierarchies (BVH) for efficient ray tracing. We perform selective updates of the hierarchy driven by the cost model derived from the surface area heuristic. In each step, the algorithm updates a fraction of the hierarchy nodes to minimize the overall hierarchy cost. The updates are realized by simple operations on the tree nodes: removal, search and insertion. Our method can quickly reduce the cost of the hierarchy constructed by the traditional techniques, such as the surface area heuristic. We evaluate the properties of the proposed method on fourteen test scenes of different complexity including individual objects and architectural scenes. The results show that our method can improve aBVH initially constructed with the surface area heuristic by up to 27% and a BVH constructed with the spatial median split by up to 88%.

  • Název v anglickém jazyce

    Fast Insertion-Based Optimization of Bounding Volume Hierarchies

  • Popis výsledku anglicky

    We present an algorithm for fast optimization of bounding volume hierarchies (BVH) for efficient ray tracing. We perform selective updates of the hierarchy driven by the cost model derived from the surface area heuristic. In each step, the algorithm updates a fraction of the hierarchy nodes to minimize the overall hierarchy cost. The updates are realized by simple operations on the tree nodes: removal, search and insertion. Our method can quickly reduce the cost of the hierarchy constructed by the traditional techniques, such as the surface area heuristic. We evaluate the properties of the proposed method on fourteen test scenes of different complexity including individual objects and architectural scenes. The results show that our method can improve aBVH initially constructed with the surface area heuristic by up to 27% and a BVH constructed with the spatial median split by up to 88%.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    COMPUTER GRAPHICS FORUM

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    85-100

  • Kód UT WoS článku

    000315301700008

  • EID výsledku v databázi Scopus