Fast Insertion-Based Optimization of Bounding Volume Hierarchies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00204952" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00204952 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dcgi.felk.cvut.cz/home/bittner/publications/cgf-r2.pdf" target="_blank" >http://dcgi.felk.cvut.cz/home/bittner/publications/cgf-r2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12000" target="_blank" >10.1111/cgf.12000</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fast Insertion-Based Optimization of Bounding Volume Hierarchies
Popis výsledku v původním jazyce
We present an algorithm for fast optimization of bounding volume hierarchies (BVH) for efficient ray tracing. We perform selective updates of the hierarchy driven by the cost model derived from the surface area heuristic. In each step, the algorithm updates a fraction of the hierarchy nodes to minimize the overall hierarchy cost. The updates are realized by simple operations on the tree nodes: removal, search and insertion. Our method can quickly reduce the cost of the hierarchy constructed by the traditional techniques, such as the surface area heuristic. We evaluate the properties of the proposed method on fourteen test scenes of different complexity including individual objects and architectural scenes. The results show that our method can improve aBVH initially constructed with the surface area heuristic by up to 27% and a BVH constructed with the spatial median split by up to 88%.
Název v anglickém jazyce
Fast Insertion-Based Optimization of Bounding Volume Hierarchies
Popis výsledku anglicky
We present an algorithm for fast optimization of bounding volume hierarchies (BVH) for efficient ray tracing. We perform selective updates of the hierarchy driven by the cost model derived from the surface area heuristic. In each step, the algorithm updates a fraction of the hierarchy nodes to minimize the overall hierarchy cost. The updates are realized by simple operations on the tree nodes: removal, search and insertion. Our method can quickly reduce the cost of the hierarchy constructed by the traditional techniques, such as the surface area heuristic. We evaluate the properties of the proposed method on fourteen test scenes of different complexity including individual objects and architectural scenes. The results show that our method can improve aBVH initially constructed with the surface area heuristic by up to 27% and a BVH constructed with the spatial median split by up to 88%.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
COMPUTER GRAPHICS FORUM
ISSN
0167-7055
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
85-100
Kód UT WoS článku
000315301700008
EID výsledku v databázi Scopus
—