Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallel Reinsertion for Bounding Volume Hierarchy Optimization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00321628" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00321628 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/cgf.13376" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/cgf.13376</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.13376" target="_blank" >10.1111/cgf.13376</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parallel Reinsertion for Bounding Volume Hierarchy Optimization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present a novel highly parallel method for optimizing bounding volume hierarchies (BVH) targeting contemporary GPU architectures. The core of our method is based on the insertion-based BVH optimization that is known to achieve excellent results in terms of the SAH cost. The original algorithm is, however, inherently sequential: no efficient parallel version of the method exists, which limits its practical utility. We reformulate the algorithm while exploiting the observation that there is no need to remove the nodes from the BVH prior to finding their optimized positions in the tree. We can search for the optimized positions for all nodes in parallel while simultaneously tracking the corresponding SAH cost reduction. We update in parallel all nodes for which better position was found while efficiently handling potential conflicts during these updates. We implemented our algorithm in CUDA and evaluated the resulting BVH in the context of the GPU ray tracing. The results indicate that the method is able to achieve the best ray traversal performance among the state of the art GPU-based BVH construction methods.

  • Název v anglickém jazyce

    Parallel Reinsertion for Bounding Volume Hierarchy Optimization

  • Popis výsledku anglicky

    We present a novel highly parallel method for optimizing bounding volume hierarchies (BVH) targeting contemporary GPU architectures. The core of our method is based on the insertion-based BVH optimization that is known to achieve excellent results in terms of the SAH cost. The original algorithm is, however, inherently sequential: no efficient parallel version of the method exists, which limits its practical utility. We reformulate the algorithm while exploiting the observation that there is no need to remove the nodes from the BVH prior to finding their optimized positions in the tree. We can search for the optimized positions for all nodes in parallel while simultaneously tracking the corresponding SAH cost reduction. We update in parallel all nodes for which better position was found while efficiently handling potential conflicts during these updates. We implemented our algorithm in CUDA and evaluated the resulting BVH in the context of the GPU ray tracing. The results indicate that the method is able to achieve the best ray traversal performance among the state of the art GPU-based BVH construction methods.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20202 - Communication engineering and systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-20374S" target="_blank" >GA18-20374S: Interaktivní zobrazování s distribuovaným výpočtem osvětlení</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    COMPUTER GRAPHICS FORUM

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

    1467-8659

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    463-473

  • Kód UT WoS článku

    000434085600041

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85051814422