SAH-Optimized k-DOP Hierarchies for Ray Tracing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00377395" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00377395 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1145/3675391" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3675391</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3675391" target="_blank" >10.1145/3675391</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SAH-Optimized k-DOP Hierarchies for Ray Tracing
Popis výsledku v původním jazyce
We revisit the idea of using hierarchies of k-sided discrete orientation polytopes (k-DOPs) for ray tracing. We propose a method for building a k-DOP-based bounding volume hierarchy while optimizing its topology using the surface area heuristic. The key component of our method is a fast and exact algorithm for evaluating the surface area of a 14-DOP combined with the parallel locally ordered clustering algorithm (PLOC). Our k-DOP PLOC builder has about 40% longer build times than AABB PLOC, but for scenes with oblong slanted objects, the resulting BVH provides up to 2.5x ray tracing speedup over AABB BVH. We also show that k-DOPs can be used in combination with other techniques, such as oriented bounding boxes (OBBs). Transforming k-DOP BVH into OBB BVH is straightforward and provides up to 12% better trace times than the transformation from AABB to OBB BVH.
Název v anglickém jazyce
SAH-Optimized k-DOP Hierarchies for Ray Tracing
Popis výsledku anglicky
We revisit the idea of using hierarchies of k-sided discrete orientation polytopes (k-DOPs) for ray tracing. We propose a method for building a k-DOP-based bounding volume hierarchy while optimizing its topology using the surface area heuristic. The key component of our method is a fast and exact algorithm for evaluating the surface area of a 14-DOP combined with the parallel locally ordered clustering algorithm (PLOC). Our k-DOP PLOC builder has about 40% longer build times than AABB PLOC, but for scenes with oblong slanted objects, the resulting BVH provides up to 2.5x ray tracing speedup over AABB BVH. We also show that k-DOPs can be used in combination with other techniques, such as oriented bounding boxes (OBBs). Transforming k-DOP BVH into OBB BVH is straightforward and provides up to 12% better trace times than the transformation from AABB to OBB BVH.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Proceedings of the ACM on Computer Graphics and Interactive Techniques
ISSN
2577-6193
e-ISSN
2577-6193
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Kód UT WoS článku
001299535100003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85201075228