Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SAH-Optimized k-DOP Hierarchies for Ray Tracing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00377395" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00377395 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3675391" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3675391</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3675391" target="_blank" >10.1145/3675391</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SAH-Optimized k-DOP Hierarchies for Ray Tracing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We revisit the idea of using hierarchies of k-sided discrete orientation polytopes (k-DOPs) for ray tracing. We propose a method for building a k-DOP-based bounding volume hierarchy while optimizing its topology using the surface area heuristic. The key component of our method is a fast and exact algorithm for evaluating the surface area of a 14-DOP combined with the parallel locally ordered clustering algorithm (PLOC). Our k-DOP PLOC builder has about 40% longer build times than AABB PLOC, but for scenes with oblong slanted objects, the resulting BVH provides up to 2.5x ray tracing speedup over AABB BVH. We also show that k-DOPs can be used in combination with other techniques, such as oriented bounding boxes (OBBs). Transforming k-DOP BVH into OBB BVH is straightforward and provides up to 12% better trace times than the transformation from AABB to OBB BVH.

  • Název v anglickém jazyce

    SAH-Optimized k-DOP Hierarchies for Ray Tracing

  • Popis výsledku anglicky

    We revisit the idea of using hierarchies of k-sided discrete orientation polytopes (k-DOPs) for ray tracing. We propose a method for building a k-DOP-based bounding volume hierarchy while optimizing its topology using the surface area heuristic. The key component of our method is a fast and exact algorithm for evaluating the surface area of a 14-DOP combined with the parallel locally ordered clustering algorithm (PLOC). Our k-DOP PLOC builder has about 40% longer build times than AABB PLOC, but for scenes with oblong slanted objects, the resulting BVH provides up to 2.5x ray tracing speedup over AABB BVH. We also show that k-DOPs can be used in combination with other techniques, such as oriented bounding boxes (OBBs). Transforming k-DOP BVH into OBB BVH is straightforward and provides up to 12% better trace times than the transformation from AABB to OBB BVH.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Proceedings of the ACM on Computer Graphics and Interactive Techniques

  • ISSN

    2577-6193

  • e-ISSN

    2577-6193

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

    001299535100003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85201075228