Parallel BVH Construction using Progressive Hierarchical Refinement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00314524" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00314524 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1111/cgf.13143" target="_blank" >https://doi.org/10.1111/cgf.13143</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.13143" target="_blank" >10.1111/cgf.13143</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parallel BVH Construction using Progressive Hierarchical Refinement
Popis výsledku v původním jazyce
We propose a novel algorithm for construction of bounding volume hierarchies (BVHs) for multi-core CPU architectures. The algorithm constructs the BVH by a divisive top-down approach using a progressively refined cut of an existing auxiliary BVH. We propose a new strategy for refining the cut that significantly reduces the workload of individual steps of BVH construction. Additionally, we propose a new method for integrating spatial splits into the BVH construction algorithm. The auxiliary BVH is constructed using a very fast method such as LBVH based on Morton codes. We show that the method provides a very good trade-off between the build time and ray tracing performance. We evaluated the method within the Embree ray tracing framework and show that it compares favorably with the Embree BVH builders regarding build time while maintaining comparable ray tracing speed.
Název v anglickém jazyce
Parallel BVH Construction using Progressive Hierarchical Refinement
Popis výsledku anglicky
We propose a novel algorithm for construction of bounding volume hierarchies (BVHs) for multi-core CPU architectures. The algorithm constructs the BVH by a divisive top-down approach using a progressively refined cut of an existing auxiliary BVH. We propose a new strategy for refining the cut that significantly reduces the workload of individual steps of BVH construction. Additionally, we propose a new method for integrating spatial splits into the BVH construction algorithm. The auxiliary BVH is constructed using a very fast method such as LBVH based on Morton codes. We show that the method provides a very good trade-off between the build time and ray tracing performance. We evaluated the method within the Embree ray tracing framework and show that it compares favorably with the Embree BVH builders regarding build time while maintaining comparable ray tracing speed.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
COMPUTER GRAPHICS FORUM
ISSN
0167-7055
e-ISSN
1467-8659
Svazek periodika
36
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
487-494
Kód UT WoS článku
000404474000044
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85019755081