Incremental BVH construction for ray tracing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00225053" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00225053 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0097849314001435" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0097849314001435</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2014.12.001" target="_blank" >10.1016/j.cag.2014.12.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Incremental BVH construction for ray tracing
Popis výsledku v původním jazyce
We propose a new method for incremental construction of Bounding Volume Hierarchies (BVH). Despite the wide belief that the incremental construction of BVH is inefficient we show that our method incrementally constructs a BVH with quality comparable to the best SAH builders. We illustrate the versatility of the proposed method using a flexible parallelization scheme that opens new possibilities for combining different BVH construction heuristics. We demonstrate the usage of the method in a proof-of-concept application for real-time preview of data streamed over the network. We believe that our method will renew the interest in incremental BVH construction and it will find its applications in ray tracing based remote visualizations and fast previews orin interactive scene editing applications handling very large data sets.
Název v anglickém jazyce
Incremental BVH construction for ray tracing
Popis výsledku anglicky
We propose a new method for incremental construction of Bounding Volume Hierarchies (BVH). Despite the wide belief that the incremental construction of BVH is inefficient we show that our method incrementally constructs a BVH with quality comparable to the best SAH builders. We illustrate the versatility of the proposed method using a flexible parallelization scheme that opens new possibilities for combining different BVH construction heuristics. We demonstrate the usage of the method in a proof-of-concept application for real-time preview of data streamed over the network. We believe that our method will renew the interest in incremental BVH construction and it will find its applications in ray tracing based remote visualizations and fast previews orin interactive scene editing applications handling very large data sets.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F2413" target="_blank" >GAP202/12/2413: Optimální algoritmy pro syntézu obrazu</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computers & Graphics
ISSN
0097-8493
e-ISSN
—
Svazek periodika
47
Číslo periodika v rámci svazku
April
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
135-144
Kód UT WoS článku
000351785600013
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84922582739