Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Incremental BVH construction for ray tracing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00225053" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00225053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0097849314001435" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0097849314001435</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2014.12.001" target="_blank" >10.1016/j.cag.2014.12.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Incremental BVH construction for ray tracing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We propose a new method for incremental construction of Bounding Volume Hierarchies (BVH). Despite the wide belief that the incremental construction of BVH is inefficient we show that our method incrementally constructs a BVH with quality comparable to the best SAH builders. We illustrate the versatility of the proposed method using a flexible parallelization scheme that opens new possibilities for combining different BVH construction heuristics. We demonstrate the usage of the method in a proof-of-concept application for real-time preview of data streamed over the network. We believe that our method will renew the interest in incremental BVH construction and it will find its applications in ray tracing based remote visualizations and fast previews orin interactive scene editing applications handling very large data sets.

  • Název v anglickém jazyce

    Incremental BVH construction for ray tracing

  • Popis výsledku anglicky

    We propose a new method for incremental construction of Bounding Volume Hierarchies (BVH). Despite the wide belief that the incremental construction of BVH is inefficient we show that our method incrementally constructs a BVH with quality comparable to the best SAH builders. We illustrate the versatility of the proposed method using a flexible parallelization scheme that opens new possibilities for combining different BVH construction heuristics. We demonstrate the usage of the method in a proof-of-concept application for real-time preview of data streamed over the network. We believe that our method will renew the interest in incremental BVH construction and it will find its applications in ray tracing based remote visualizations and fast previews orin interactive scene editing applications handling very large data sets.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F2413" target="_blank" >GAP202/12/2413: Optimální algoritmy pro syntézu obrazu</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computers & Graphics

  • ISSN

    0097-8493

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    April

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    135-144

  • Kód UT WoS článku

    000351785600013

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84922582739