Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallel BVH construction using k-means clustering

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00300076" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00300076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/article/10.1007/s00371-016-1241-0" target="_blank" >http://link.springer.com/article/10.1007/s00371-016-1241-0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00371-016-1241-0" target="_blank" >10.1007/s00371-016-1241-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parallel BVH construction using k-means clustering

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We propose a novel method for fast parallel construction of bounding volume hierarchies (BVH) on the GPU. Our method is based on a combination of divisible and agglomerative clustering. We use the k-means algorithm to subdivide scene primitives into clusters. From these clusters, we construct treelets using the agglomerative clustering algorithm. Applying this procedure recursively, we construct the entire bounding volume hierarchy. We implemented the method using parallel programming concepts on the GPU. The results show the versatility of the method: it can be used to construct medium-quality hierarchies very quickly, but also it can be used to construct high-quality hierarchies given a slightly longer computational time. We evaluate the method in the context of GPU ray tracing and show that it provides results comparable with other state-of-the-art GPU techniques for BVH construction. We also believe that our approach based on the k-means algorithm gives a new insight into how bounding volume hierarchies can be constructed.

  • Název v anglickém jazyce

    Parallel BVH construction using k-means clustering

  • Popis výsledku anglicky

    We propose a novel method for fast parallel construction of bounding volume hierarchies (BVH) on the GPU. Our method is based on a combination of divisible and agglomerative clustering. We use the k-means algorithm to subdivide scene primitives into clusters. From these clusters, we construct treelets using the agglomerative clustering algorithm. Applying this procedure recursively, we construct the entire bounding volume hierarchy. We implemented the method using parallel programming concepts on the GPU. The results show the versatility of the method: it can be used to construct medium-quality hierarchies very quickly, but also it can be used to construct high-quality hierarchies given a slightly longer computational time. We evaluate the method in the context of GPU ray tracing and show that it provides results comparable with other state-of-the-art GPU techniques for BVH construction. We also believe that our approach based on the k-means algorithm gives a new insight into how bounding volume hierarchies can be constructed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F2413" target="_blank" >GAP202/12/2413: Optimální algoritmy pro syntézu obrazu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Visual Computer

  • ISSN

    0178-2789

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    977-987

  • Kód UT WoS článku

    000378731600029

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84966430759