Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advanced Display and Position Angles Measurement Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00195272" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00195272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advanced Display and Position Angles Measurement Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article we introduce a patented and a completely new concept of airplane orientation angles measurement system which is furthermore referred as a pressure reference system. The authors also propose an arrangement of a magnetometer unit with multiple sensors that perform online calibration of hard iron and soft iron distortions. These systems are mutually connected to a WiFi network with other modules, head-down and head-up displays. There is also description of common avionics system units and sensors and their relation to the new proposed system. General aviation accounts for about 77 percent of the total flight hours while the rest are routinely scheduled flights. General aviation operations range from short-distance flights in single engine light aircraft to long-distance international flights in private jets, aero-medical operations and flying for fun. Electronics onboard of the airplane nowadays costs around one third of the airplane total price which vary with the precision and capabilities of the electronics system. Demand for the more precise but low-cost navigation which could improve some safety issues is being solved by data fusion of different sets of low-cost micro-mechanical sensors. Mainly signals provided by global position system and triads of inertial measurement sensors are being investigated and tightly coupled. This combination is capable to provide position of the airplane and its orientation angles. This article presents a new system that provides new information about orientation angles which can be used within data fusion algorithms to increase precision of the displayed information.

  • Název v anglickém jazyce

    Advanced Display and Position Angles Measurement Systems

  • Popis výsledku anglicky

    In this article we introduce a patented and a completely new concept of airplane orientation angles measurement system which is furthermore referred as a pressure reference system. The authors also propose an arrangement of a magnetometer unit with multiple sensors that perform online calibration of hard iron and soft iron distortions. These systems are mutually connected to a WiFi network with other modules, head-down and head-up displays. There is also description of common avionics system units and sensors and their relation to the new proposed system. General aviation accounts for about 77 percent of the total flight hours while the rest are routinely scheduled flights. General aviation operations range from short-distance flights in single engine light aircraft to long-distance international flights in private jets, aero-medical operations and flying for fun. Electronics onboard of the airplane nowadays costs around one third of the airplane total price which vary with the precision and capabilities of the electronics system. Demand for the more precise but low-cost navigation which could improve some safety issues is being solved by data fusion of different sets of low-cost micro-mechanical sensors. Mainly signals provided by global position system and triads of inertial measurement sensors are being investigated and tightly coupled. This combination is capable to provide position of the airplane and its orientation angles. This article presents a new system that provides new information about orientation angles which can be used within data fusion algorithms to increase precision of the displayed information.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030651" target="_blank" >TA01030651: Využití asistivních technologií pro zvýšení bezpečnosti letu letadel, létajícího personálu a pozemních účastníků leteckého provozu v normálním provozu a při výskytu mimořádných situací</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICAS 2012 - 28th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences - Proceedings

  • ISBN

    978-1-62276-754-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    3875-3888

  • Název nakladatele

    ICAS - the International Council of the Aeronautical Science

  • Místo vydání

    Brisbane

  • Místo konání akce

    Brisbane

  • Datum konání akce

    23. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku