IMU Aiding Using Two AHRS Units
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00196770" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00196770 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
IMU Aiding Using Two AHRS Units
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes usage of two modified attitude heading and reference systems whose two pressure sensors are used to provide a new source of altimetry information that allows determination of position angles and inertial measurement unit sensor errormodels. The system is called Pressure Reference System. The two collaborating units use MEMS based triads of gyroscopes, accelerometers, magnetometers and multiple pressure sensors each. The two modules with their pressure sensors allow us to perform altitude measurements at two places from which a position angle can be determined. The altimetry data are recalculated to the position angle that is stable in time and does not suffer by drift errors amplified by the numerical integration algorithm used ininertial measurement units. This new information is fed back to the module as a correction signal for MEMS sensors and it is used to remove their drift errors. The method used for data fusion is described in this paper together with erro
Název v anglickém jazyce
IMU Aiding Using Two AHRS Units
Popis výsledku anglicky
This paper describes usage of two modified attitude heading and reference systems whose two pressure sensors are used to provide a new source of altimetry information that allows determination of position angles and inertial measurement unit sensor errormodels. The system is called Pressure Reference System. The two collaborating units use MEMS based triads of gyroscopes, accelerometers, magnetometers and multiple pressure sensors each. The two modules with their pressure sensors allow us to perform altitude measurements at two places from which a position angle can be determined. The altimetry data are recalculated to the position angle that is stable in time and does not suffer by drift errors amplified by the numerical integration algorithm used ininertial measurement units. This new information is fed back to the module as a correction signal for MEMS sensors and it is used to remove their drift errors. The method used for data fusion is described in this paper together with erro
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DASC 2012 - 31th Digital Avionics System Conference - Proceedings
ISBN
978-1-4673-1698-9
ISSN
2155-7195
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Název nakladatele
IEEE Operations Center
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Williamsburg
Datum konání akce
14. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000316917204023