Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Purchasing and Competitiveness of a Company - Theory and Practice in Industrial Enterprises in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00195527" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00195527 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Purchasing and Competitiveness of a Company - Theory and Practice in Industrial Enterprises in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The requirement of the application of the marketing concept in practice can bring a number of both latent and real discrepancies among the basic components of the value-creating chain. These discrepancies are manifested as disagreement, or unwillingnessto accept changes in the framework of departments forming the core of the value-generating chain, i.e. between sales - production - purchase. Places of conflicts arise with respect to companies in the internal and external interfaces. That means that their analysis and solution must take place not only within the value-generating chain of a company, but simultaneously within its supply chain.

  • Název v anglickém jazyce

    Purchasing and Competitiveness of a Company - Theory and Practice in Industrial Enterprises in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The requirement of the application of the marketing concept in practice can bring a number of both latent and real discrepancies among the basic components of the value-creating chain. These discrepancies are manifested as disagreement, or unwillingnessto accept changes in the framework of departments forming the core of the value-generating chain, i.e. between sales - production - purchase. Places of conflicts arise with respect to companies in the internal and external interfaces. That means that their analysis and solution must take place not only within the value-generating chain of a company, but simultaneously within its supply chain.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů