MEASUREMENT OF CHANGES IN PUPIL SIZE DEPENDING ON THE LOGO
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00200119" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00200119 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2012.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2012.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MEASUREMENT OF CHANGES IN PUPIL SIZE DEPENDING ON THE LOGO
Popis výsledku v původním jazyce
Exploring the emotions that can be induced by properly designed marketing communication messages is a modern and very interesting area of research in marketing. For measurements of the induced emotions various medical devices are used (eg, EEG, MRI, etc.) that can influence the natural behavior of the respondent in the course of the experiment. The following text aims to introduce the possibility of identifying other emotions that may be hidden in pupil size and its changes. An eye camera allows measurement of changes in pupil size depending on the projected visual stimulus. This paper presents the possibility of using eye cameras to identify the emotions that are demonstrated in an experiment carried out with known and unknown logos respectively.
Název v anglickém jazyce
MEASUREMENT OF CHANGES IN PUPIL SIZE DEPENDING ON THE LOGO
Popis výsledku anglicky
Exploring the emotions that can be induced by properly designed marketing communication messages is a modern and very interesting area of research in marketing. For measurements of the induced emotions various medical devices are used (eg, EEG, MRI, etc.) that can influence the natural behavior of the respondent in the course of the experiment. The following text aims to introduce the possibility of identifying other emotions that may be hidden in pupil size and its changes. An eye camera allows measurement of changes in pupil size depending on the projected visual stimulus. This paper presents the possibility of using eye cameras to identify the emotions that are demonstrated in an experiment carried out with known and unknown logos respectively.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2012
ISBN
978-80-905243-3-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
611-619
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
http://www.mmk.econference.cz/
Datum konání akce
10. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—